۲۸۴ اخطاریه بهداشتی در خراسان شمالی در طرح نوروزی صادر شد

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از انجام ۳۰۲۳ بازرسی از اماکن توسط بازرسان بهداشت محیط از آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی تا کنون خبر داد و گفت: در این طرح، بازرسی از اماکن اقاکتی، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پایانه‌های مسافربری انجام و ۲۸۴ اخطاریه بهداشتی صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲ 21 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، بهروز علیزاده اظهار کرد: تاکنون ۳۳ واحد صنفی به علت رعایت نکردن استاندارد‌ها و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و دو واحد تعطیل شده‌اند.

وی بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه ۵۰۱ بازرسی از اماکن عمومی، ۳۱ بازرسی از اماکن اقامتی، ۳۵۹ بازرسی مشترک، ۱۱ بازرسی از پایانه‌های مسافربری و ۲۰۰۰ بازرسی نیز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۱۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شده است، ادامه داد: در این مدت به‌طور متوسط ۱۱۴ بازرس در روز در قالب ۲۶ گروه بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت دارند.

علیزاده با اشاره به اینکه ۹۱۳ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در این مدت انجام شده است، گفت: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، ۹۱۳ مورد سنجش انجام و ۴۴ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک انجام شده است.

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط از آغاز برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۳ به‌صورت فعال، وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را بررسی و نظارت می‌کنند.

طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است که تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار