فقط ۳ زباله‌گاه شهری در خراسان شمالی مجوز زیست‌محیطی دارند

رئیس اداره مدیریتی زیست محیطی آب، خاک و پسماند اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: فقط سه زباله‌گاه شهری در این استان مجوز زیست‌محیطی دارند.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷ 05 June 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی؛ احمدرضا کلماتی اظهار کرد: در این استان ۲۳ زباله‌گاه شهری وجود دارد که از میان آن‌ها ۲۰ نقطه مجوز محیط زیست ندارند. به علاوه، بیشتر زباله‌گاه‌های روستایی این استان مجوز زیست‌محیطی ندارند و زباله‌ها در مکان‌هایی که مورد تایید محیط زیست نیست، رها می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پسماند، یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی در این استان است، افزود: امیدواریم مسئولان مربوط برای جانمایی دفن زباله‌ها مجوز‌های زیست‌محیطی را بگیرند.

کلماتی در ادامه، یکی دیگر از دغدغه‌های زیست‌محیطی این استان را گرد و غبار دانست و ادامه داد: دو سال است خراسان شمالی درگیر گرد و غبار و ریزگرد شده که منشأ خارجی دارد و برون‌مرزی است. این گرد و غبار از صحرای قره‌قوم کشور ترکمنستان به استان وارد می‌شود.

وی بیان کرد: البته در بخش‌های جنوب و جنوب غرب استان نیز کانون‌هایی برای بروز گرد و غبار وجود دارد، اما منشأ آلودگی یکی - دو سال گذشته خارجی بوده است.

رئیس اداره مدیریتی زیست محیطی آب، خاک و پسماند اداره کل محیط زیست خراسان شمالی افزود: بروز گرد و غبار در سال گذشته حتی موجب تعطیلی اداره‌ها در روز‌های کاری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار