رییس شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: براساس بررسی های انجام شده ۶ ماه اخیر در بین افراد کرونا مثبت فوت شده، ۷۰ درصد آنها تزریق واکسن نداشتند.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 11 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،سیده معصومه هاشمی با اشاره به اهمیت تزریق واکسن اظهار داشت: همچنین ۲۰ درصد این افراد یک دُز واکسن و ۱۰ درصد ۲ دُز واکسن را تزریق کرده بودند که این اهمیت واکسیناسیون کرونا را در جلوگیری از مرگ و میر نشان می دهد.


وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ عارضه جدی و حادی در اثر تزریق واکسن کرونا گزارش و ثبت نشده است و عوارضی که در این مدت ثبت و گزارش شده، تهدید کننده سلامت فرد نبوده است.


رییس شبکه بهداشت و درمان شیروان از مردم خواست تا برای تزریق واکسن هر چه سریع تر به مراکز تجمیعی در شهر و در روستاها به خانه های بهداشت مراجعه کنند.


هاشمی اضافه کرد: توصیه می شود افرادی که زمان تزریق دُز دوم آنان فرارسیده برای واکسیناسیون حتما مراجعه کنند تا میزان ایمنی بدن به حد مطلوب برسد زیرا که تزریق واکسن در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی منجر به قطع زنجیره انتقال و کاهش چرخش ویروس می شود.


رییس شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: تاکنون درصد جمعیت پوشش واکسن افراد بالای ۱۸ سال در این شهرستان، ۷۰ درصد، گروه سنی ۱۵-۱۲ سال، ۸۲ درصد و گروه سنی ۱۸-۱۵ سال، ۷۲ درصد تزریق داشته اند که بالغ بر ۹۰ هزار دُز تزریق نوبت اول، ۵۵ هزار دُز تزریق نوبت دوم و ۲۴۳ دُز تزریق نوبت سوم انجام شده است.


هاشمی افزود: درخواست می شود افراد بالای ۶۰ سال که واکسن سینوفارم و برکت را تزریق کرده اند و بیش از چهارماه از دُز دوم واکسن آنان گذشته می توانند برای تزریق دُز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار