نماینده ولی فقيه در استان مازندران گفت: حضور بسیجی اگر حضوری پُررنگ و مقتدرانه باشد با پشتوانه‌های لازم قانونی و حقوقی می‌تواند جلوی بسیاری از فسادهای اداری را نیز بگیرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ 20 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار فرمانده سپاه کربلا مازندران و هئیت همراه به مناسبت هفته بسیج با تبریک این ایام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج و امام راحل(ره)‌ اظهار داشت: بسیج، نویدی برای مستضعفان جهان است که در این قالب و در این شکل از تشکل مردمی می‌شود بسیج مستضعفین جهانی را پایه‌گذاری کرد و بسیجیان در یک چنین نهاد مقدسی می‌توانند به تظلم‌خواهی خود و رسیدن به حق و حقوق خود در مقابل کسانی که آنها را مستضعف کردند و مستضف بار آورده اند، برسند و جایگزین مستکبران شوند، و این وعده الهی است.

وی افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ما پایه‌گذاری چنین وعده الهی است که به وسیله انقلاب انجام گرفته است.

نماینده ولی فقيه در مازندران ادامه داد: اگر قوای مسلح، نظامی و خدماتی هستند، یعنی اصل در قوای مسلح، نظامی بودن و در زمان صلح و شرایط معمولی، خدماتی بودن است، در بسیج، خدماتی نظامی است، اصل خدمت است، خدمات مردمی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف است اما به‌موقع اگر لازم شد در مسئله نظامی نیز مرد میدان هستند و برندگان جنگ سخت در برابر هر دشمنی هستند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه بسیج بسیار محترم و مقدس و با کارآمدی بالا است، خاطرنشان کرد: از فرمانده سپاه کربلا استان مازندران تشکر می‌کنم، آماری که ارائه شده، بسیار خوشحال کننده است که چگونه در حوزه حمایت‌های مالی و جمع‌آوری حمایت‌های مالی و مردمی و رزمایش کمک‌های مومنانه و مواسات با چه حجم بسیار خوب و قابل توجهی توانستند خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه بسیج در حوزه فعالیت‌های اقتصادی می‌تواند آموزش دهنده باشد و مهارت‌های لازم را برای رشته‌های گوناگون معیشتی منتقل و نیرو تربیت کنند، افزود: هم در حوزه فرهنگ با تقویت مسجد بر محور مسجد محله‌های خود را مدیریت، شناسایی، بازسازی و رسیدگی کنند و هم در پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز بسیج کارآمدی فنی و جهادی خود را نشان داده که بسیاری از دستگاه‌ها متقاضی هستند که پروژه‌های خود را تحویل بسیج دهند که هم مورد اعتماد و هم جهادی عمل می‌کنند.

نماینده ولی فقيه مازندران با اشاره به اینکه این مسائل برای دوستان خوشحال کننده و برای دشمنان بسیار ناباورانه و ناراحت کننده و مهم‌تر که امروز در کشورهای منطقه به برکت مقاومت، بسیج مردمی شکل گرفته و در حال شکل‌گیری است، خاطرنشان کرد: امروز در سوریه، جده، لبنان، عراق و یمن این خیزش‌های مردمی و جمع‌های مردمی با هویت و ماهیت بسیجی اما نامش نام دیگری باشد شکل گرفته و مقاومت به یک پشتوانه مردمی بسیجی تکیه زده و مستحکم شده بنابراین مقاومتی که در منطقه وجود دارد چون مردمی و متکی بر مردم و بسیج شده به هیچ وجه نه عقب‌نشینی و نه ضعف برای آن معنا ندارد و رو به قوت و گستردگی است و مهم‌تر اینکه امروز ما وظیفه داریم این سبک ورود مردم به حوزه دفاع و خدمت تحت عنوان بسیج را حتی از کشورهای منطقه به دیگر کشورهای اسلامی وصل و سپس به همه کشورهای دیگر و مستضعفین آنها منتقل کنیم و در دنیا شبکه مبارک بسیج شکل بگیرد.

محمدی لائینی با بیان اینکه قطبی در مقابل قطب استکبار شکل گرفته که به تدریج استکبار را به مبارزه طلبی می‌طلبد، استکباری که متکی به چند سلاح و پول پولداران نامشروع است در مقابل این بستر مردمی تحمل ندارد و فروپاشی استکبار جهانی نیز قطعی است، خاطرنشان کرد: آن زمان است که مستضعفان جایگزین مستکبران در اداره کشورشان و اداره زمین خواهند شد.

وی با اشاره به اينکه امروز در ایران در یک روستا و در یک محله پایگاه مقاومت یک بسیجی خواهر و برادر وقتی مشغول اقدامات بسیجی است این باید اینگونه بیندیشد که دارد دنیا را برای زیر و رو شدن آماده می‌کند، تصریح کرد: بسیج امروز با یک دست یک روستا و یک محله و حتی فرد فرد بسیج در محدوده‌های خیلی جزئی‌تر اما با دست و نگاه دیگر دنیا را می‌چرخاند و می‌جنباند. بنابراین باید بسیج را خیلی جدی گرفت، به‌ویژه بسیج در حوزه فرهیختگان، دانشگاه، آموزش و پرورش، نهادها و ادارات.

نماینده ولی فقيه در مازندران تاکید کرد: نباید نهادها و دستگاه‌هایی که بسیج در آنجا حضور فعال دارد، اخبار و اطلاعات و حوادث ناگوار از بعضی از سوء استفاده‌ها به گوش برسد. حضور بسیجی اگر حضوری پُررنگ و مقتدرانه باشد با پشتوانه‌های لازم قانونی و حقوقی می‌تواند جلوی بسیاری از فسادهای اداری را نیز بگیرد.

محمدی لائینی گفت: در حوزه آموزش و پرورش نیز حضور بسیج، بسیج دانشجویان و بسیج اساتید، بسیج مدارس، معلمان و دانش آموزان بسیج طلاب و روحانیت بنده خیلی نسبت به این‌ها تکیه دارم و خیلی خیلی باید بیشتر از گذشته به آنها توجه و این جریان باید تقویت شود.

وی افزود: از بسیجیان سراسر مازندران تشکر و قدردانی دارم، به ویژه آنهایی که فعال هستند و آنهایی که نیمه فعال هستند نیز سفارش می‌کنیم که فعال باشند و آنهایی که راکد هستند به آنها نیز سفارش موکد داریم که حتما" فعال شوند. علاوه بر اینکه بسیج امتیازات و مشوق‌های لازم خود را در گذشته بوده کم نکند و این مشوق‌ها نیز باید افزایش یابد.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار