پس از حران مالی در واحد تولیدی «نخ شمال» در شهرستان نوشهر این واحد صنعتی موقتا تعطیل شد و حدود ۳۵ کارگر قراردادی بلاتکلیف شدند.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 11 December 2021

به گزارش تابناک مازندران ، پس از بحران مالی در واحد تولیدی «نخ شمال» در شهرستان نوشهر این واحد صنعتی موقتا تعطیل شد و حدود ۳۵ کارگر قراردادی بلاتکلیف شدند.

منابع کارگری در نوشهر استان مازندران در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: کارخانه «نخ شمال» واقع دهستان بلده کجور، روستا دیزرکلا که در زمینه ساخت و تولید انواع نخ استرچ فعالیت دارد به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی عنوان می‌شود، از حدود یک ماه پیش تعطیل اعلام شده و حدود ۳۵ کارگر شاغل در این واحد تولیدی هم‌اکنون بلاتکلیف هستند.

بنا به اظهار کارگران؛ آنها در روز تعطیل بعد از مراجعه به محل کار خود، با ممانعت کارفرما مواجه شده و کارفرما از آنها خواسته است تا مشخص شدن وضعیت کارخانه، به جز تعداد کمی که مسئولیت نگهداری ماشین‌آلات را برعهده دارند، نیازی به سایر کارگران نیست.

این کارگران گفتند: شرایط تولید در کارخانه نخ شمال تقریبا خوب بود و آنچه باعث بحرانی شدن وضعیت شده است، کاهش حجم فروش، افزایش هزینه‌های مالی بابت جرایم دیرکرد بازپرداخت تسهیلات بانکی و افزایش هزینه‌های متفرقه است.

به گفته یکی از کارگران کارگران این واحد تولیدی، کارفرمای کارخانه نخ شمال به دلیل بدهی‌های مالی اقدام به تعطیلی این واحد تولیدی کرده و از کارگران درخواست کرده است برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.

کارگران در خاتمه درباره مطالبات معوقات خود گفتند: مطالبات خاصی را طلبکار نیستیم و تعدادی از همکاران برای دریافت مطالبات معوقه و برقراری مقرری بیمه بیکاری خود به اداره کار نوشهر شکایت کرده‌اند.

بدهی‌های بانکی و فرسودگی ماشین آلات عامل تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران

در همین رابطه «احد حیاتی» مدیرعامل نخ شمال در گفتگو با سایر رسانه‌ها، ضمن تایید تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران شاغل در این واحد صنعتی، کمبود منابع مالی، بدهی‌های بانکی و فرسودگی ماشین‌آلات کارخانه را عامل تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران دانسته است.

سعید یزدانی (رئیس اداره کار شهرستان نوشهر) نیز گفته است: از مجموع ۳۵ کارگری که در این واحد تولیدی مشغول کار بودند، برای حدود ۲۲ نفر پرونده پرداخت بیمه بیکاری تشکیل شده است، ۱۰ نفر دیگر هم در واحد تولیدی دیگر مشغول به کار شدند و سه نفر هم در شرکت تولیدی نخ شمال تحت عنوان نگهبان باقی مانده‌اند.  

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار