سرپرست پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه از آغاز خرید دام روستایی در استان از امروز (۲۷ آذر) خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 18 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی قربانی اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای قیمت‌گذاری و به منظور پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان، خرید دام روستایی شامل گوساله و گوسفند نر پرواری زنده از امروز در استان کرمانشاه آغاز شده است.

قربانی سهمیه استان کرمانشاه برای خرید دام روستایی را خرید پنج هزار راس بره نر پرواری و هزار راس گوساله نر پرواری اعلام کرد و افزود: در صورت استقبال دامداران امکان افزایش این سهمیه وجود دارد.

سرپرست پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه در خصوص بهای دام‌های خریداری شده از دامداران، گفت: قیمت خرید گوسفند زنده پرواری به ازای هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان خواهد بود که از این مبلغ ۵۳ هزار تومان نقد و مابقی در قالب خوراک دام- به مقدار ۲.۸ کیلوگرم کنسانتره یا ۱.۷ کیلوگرم جو به انتخاب دامدار بدون اخذ وجه - به دامداران تحویل می‌شود.

قربانی اضافه کرد: همچنین قیمت خرید گوساله پرواری به ازای هر کیلوگرم ۵۹ هزار تومان خواهد بود که از این مبلغ ۵۰ هزار تومان نقد پرداخت می‌شود و مابقی در قالب خوراک دام - به مقدار ۲.۸ کیلوگرم کنسانتره یا ۱.۷ کیلوگرم جو به انتخاب دامدار بدون اخذ وجه - به دامداران تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه بره زنده پرواری با وزن حداقل ۴۰ کیلوگرم و حداکثر ۵۵ کیلوگرم و حداکثر سه و نیم کیلوگرم دنبه قابل تحویل خواهد بود، گفت: وزن گوساله نر پرواری هم حداقل ۴۰۰ کیلوگرم و حداکثر ۷۵۰ کیلوگرم خواهد بود. هر چند در اوزان بالاتر از ۶۵۰ کیلوگرم به ازای هر ۵۰ کیلوگرم اضافه وزن، مبلغی از وجوه پرداختی به دامدار کسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه خرید حمایتی با هدف جلوگیری از زیان تولیدکنندگان دام روستایی در استان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: دامداران متقاضی این طرح باید اطلاعات گله و پلاک‌گذاری دام خود را ثبت و برای کسب معرفی نامه به اداره جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار