معاون برنامه‌ریزی و امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۱۳۵ هزار کلاس درس طی سال‌های گذشته به صورت تمام خیرساز و یا مشارکتی در نقاط مختلف کشور ساخته شده‌ است.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 20 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فاطمه مهاجرانی در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های آموزشی شهرستان دلیجان افزود: ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس از مجموع این کلاس‌ها پارسال توسط خیران مدرسه ساز ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.
وی با یادآوری بهره‌برداری از سه طرح آموزشی و ورزشی در شهرستان دلیجان استان مرکزی ادامه داد: ۲ طرح از مجموع این طرح‌ها توسط خیران مدرسه ساز استان مرکزی و یک طرح به صورت مشارکتی ساخته و به آموزش و پرورش تحویل شد.
معاون برنامه‌ریزی و امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و وجود برخی مشکلات اقتصادی سهم خیران مدرسه ساز در زمینه ساخت فضاهای آموزشی در کشور افزایش یافته و از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است.
مهاجرانی افزود: استان مرکزی با دارا بودن سابقه فرهنگی و وجود خیران مدرسه ساز در این استان، همواره در زمینه ساخت فضاهای آموزشی خیر ساز در کشور پیشتاز بوده و اکنون عملیات اجرایی ۶۰ طرح آموزشی در استان حال انجام است و پیش بینی می‌شود بهره‌برداری از ۲۰ طرح آن، تاپایان سال جاری عملیاتی شود.
مدیر عامل مجمع خیران مدرسه ساز کشور هم گفت: خیران مدرسه ساز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود برخی مشکلات در بخش آموزش و پرورش کشور وارد حوزه مدرسه سازی شده و تاکنون ۱۳۵ هزار کلاس درس توسط این افراد در نقاط مختلف کشور ساخته شده‌ است.
سید محمد رضا جعفری افزود: با حضور خیران مدرسه ساز در زمینه ساخت فضاهای آموزشی کشور، اکنون مشکل بسیاری از مدارس که به صورت چند شیفته فعال بودند، برطرف شده‌ است.
وی ادامه داد: خیران مدرسه ساز اکنون در مدرسه یاری نیز وارد شده و علاوه بر مدرسه سازی در درون مدارس نیز برای ارتقای کیفی آموزش و پرورش دانش آموزان فعال هستند.
مدیر عامل مجمع خیران مدرسه ساز کشور یادآورشد: خیران مدرسه ساز کشور اگر در این حوزه ورود نمی کردند اکنون آموزش و پرورش با مشکلات فراوانی رو برو بود.
جعفری افزود: استان مرکزی از جمله استان‌های موفق در زمینه ساخت مدارس خیر ساز کشور به شمار می‌رود و اکنون فضاهای آموزشی بسیاری در این استان توسط خیران ساخته و به آموزش و پرورش تخویل شده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار