مدیر ‌زراعت جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به خرید تضمینی ذرت دانه‌ای در این استان ‌گفت: امسال بعد از ۹ سال محصول پنبه استان فارس به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 28 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:احمد دهقان اظهار داشت: از سال 84 به بعد خرید پنبه در استان فارس به صورت تضمینی انجام نشده است اما امسال این محصول به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس عنوان کرد: با توجه به کیفیت پنبه هر کیلو از این محصول بین 2500 تا 2750 تومان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در 15 هزار هکتار از اراضی استان فارس پنبه کشت شده است افزود: پیش‌بینی می‌شود از این میزان کشت 45 هزار تن پنبه برداشت شود.

دهقان از خرید تضمینی ذرت‌ دانه‌ای از کشاورزان استان فارس خبر داد و با اشاره به خرید تضمینی این محصول در سال گذشته بیان کرد: قیمت خرید تضمینی این محصول 960 تومان است.

وی با بیان اینکه امسال در 50 هزار هکتار از مزارع فارس ذرت دانه‌ای کشت شده است افزود: این میزان کشت نسبت به سال گذشته 20 هزار هکتار کاهش یافته است.

خرید تضمینی محصولات کشاورزی با هدف حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی، ایجاد تعادل در نظام تولید، به حداقل رساندن ضایعات محصولات، جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و حذف پدیده واسطه‌گری انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار