در مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌ های دانشجویی، سالن‌ های ورزشی و غیره ۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۴۳ نفر اقامت داشتند و تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی نیز یک میلیون و ۱۰ هزار ۷۲۵ مورد بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲ 25 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران گفت: بر طبق آمار تاکنون ۴ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱۷۳ نفر در استان اقامت کردند که از مجموع این مسافران تنها ۲۷ هزار و ۵۳ نفر سهم هتل‌های مازندران بوده است.

مهدی ایزدی در جمع  خبرنگاران با اشاره به آمار اقامت مسافر در مازندران، اظهار کرد: بر طبق آمار تاکنون ۴ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱۷۳ نفر در استان اقامت کردند.

ایزدی افزود: از مجموع مسافران ۲۷ هزار و ۵۳ نفر در هتل ها، ۲۰۴۵ در اقامتگاه‌های سنتی، ۹ هزار و ۸۶۸ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۱۶۱۴ نفر در مهمانپذیرها، ۲۳ هزار و ۹۰۸ نفر در هتل آپارتمان و ۸۲۲۸ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی اسکان یافتند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران میزان اقامت در متل ها را ۱۹ هزار و ۹۹۴ نفر ذکر کرد و گفت: یک میلیون و ۶۶۲ هزار و ۶۲۶ نفر از مسافران در طرح خانه‌های مسافر مقیم شدند و بیش از ۱۲۶ هزار نفر در اقامتگاه‌ های موقت اقامت کردند.

ایزدی میزان اقامت در ﺗﺎﺳﻴﺴﺎت اﻗﺎمتی ﻭاﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻭزارت ﺁﻣﻮزﺵ ﻭ ﭘﺮﻭرﺵ، ﻣﺪارﺱ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﻌﻠﻢ و ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﻓﺮﻫﻨﮕﻴﺎﻥ را ۱۴ هزار و ۷۱۸ نفر عنوان کرد و گفت: در مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌ های دانشجویی، سالن‌ های ورزشی و غیره ۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۴۳ نفر اقامت داشتند و تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی نیز یک میلیون و ۱۰ هزار ۷۲۵ مورد بوده است.

وی با اشاره به بازدیدهای نظارتی بازرسان خاطرنشان کرد: ۳۶۴ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین راهی، صورت گرفت که ۱۱ تشویق و ۳۹ تذکر نیز صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار