نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت درج قیمت مصرف‌کننده و قیمت تولیدکننده بر روی کالاهای مصرفی، گفت: با اجرای قدرتمند این طرح بتدریج واسطه‌ها و گردن کلفت‌هایی که جیب مردم را غارت می‌کنند؛ کنار می‌روند.
کد خبر: ۱۰۳۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴ 08 April 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در دیدار با اکبر ابدالی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، طی سخنانی اظهار داشت: بدون تردید طرح شفافیت قیمت (درج قیمت تولید کننده) بر روی کالاها یکی از طرح های خوب و سنگین وزارت صمت است که باید حمایت شود و با قوت اجرایی گردد.

ذوالنوری ادامه داد: در کنار قیمت تولید کننده قیمت مصرف کننده نیز برای شفافیت بر روی کالاها درج شود؛ این مهم باعث حذف واسطه ها واز بین رفتن تخفیف های کذایی و عوام فریب می شود.

وی با اشاره به برخی مقاومت ها در اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالاها، برای اجرای دقیق و کامل این طرح تاکید و آن را یکی از اقدامات بزرگ در حفظ حقوق مصرف کننده و بهبود وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان دانست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت بعد بازرسی و نظارت، خاطرنشان کرد: علاوه بر مباحث صنف و صنعت، نحوه استخراج و مصرف منابع معدنی استان نیز نیازمند نظارت مستمر برای جلوگیری از تضعیف حقوق روستائیان و نابودی محیط زیست است.

ذوالنوری با تاکید بر ضرورت تغییر قوانین مربوط به بازرسی و نظارت در کشور، افزود: لازم است در این خصوص هزینه جرایمی صنف و صنعت به حدی سنگین باشد که به نوبه خود سبب تقویت بعد نظارتی و تامین هزینه های جاری در کنار بعد بازدارندگی آن شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار