امام جمعه بجنورد:
امام جمعه بجنورد گفت: شهدای حرم مطهر رضوی جانشان را برای جهاد تبیین، روشنگری و خدمت به مردم فدا کردند.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ 10 April 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری روز یک شنبه در مراسم گرامیداشت شهیدان اصلانی و دارایی که در مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: علت عصبانیت دشمنان از روحانیان شهید جهادی حمله تروریستی حرم مطهر رضوی این بود که این شهدا با فتنه دشمن در حاشیه شهر مقابله می‌کردند.

 

وی تصریح کرد: این شهدای گرانقدر مقابل نقشه‌های دشمن قرار گرفتند و برنامه‌های آنان را خنثی کردند از این رو هدف کینه دشمن هم قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

 

وی افزود: شهید مطهری، شهید ثانی و شهید اول از جمله شهدایی بودند که در راه روشنگری و ترویج دین به شهادت رسیدند و این دو شهید نیز در حرم مطهر رضوی به خاطر اندیشه، افکار و نگاه ولایی به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه مسلمان و مؤمن دارای اصولی است و هیچ گاه از این اصول تخطی نمی‌کنند، گفت: مؤمن و مسلمان اهل حق است و برای دعوت دیگران در این راه مبارزه و تلاش می‌کند که این خصوصیت از شاخصه‌های مکتب مولای متقیان است.

 

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: مسلمان واقعی به مکتب امام سجاد (ع) پیوند خورده و برای رسیدن به کمال از مجموعه بزرگ راهنمای بشری این امام همام (صحیفه سجادیه) استفاده می‌کنند که در این مکاتب الهی همواره بر مردم داری و مبارزه با خشونت تاکید شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در انتها گفت: انتقام و قتل در هیچ یک از مکاتب الهی جایی ندارد و مؤمن پایبند ارزش‌های آسمانی و مخالف خرافه گویی و گناه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار