معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از صدور دامدار کارت برای حمایت از واحد‌های تولیدی با مشکل سرمایه در گردش خبر داد،گفت: جهت مقابله با خشکسالی باغات استان، برنامه سازگاری با کم آبی و هوشمندسازی مدیریت آب باید اجرا شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ 13 June 2022

بهزاد باباخانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مردمی سازی یارانه‌ها اقدام مهمی بود که در سراسر کشور اجرا و برنامه های متخلفی هم برای قبل، حین و بعد از طرح برای واحد‌های تولیدی و نهاده‌ها پیش بینی شد.

وی با اشاره به چند برابر شدن هزینه خوراک دام به خصوص در بحث نهاده ها، افزود: پیش بینی شد که واحد‌های تولیدی با مشکل سرمایه در گردش مواجه شوند و واحد‌هایی که مواد اولیه و سرمایه درگردش آن‌ها مرتبط با نهاده‌های دامی است که ارز ترجیحی آن‌ها حذف شده است، دامدار کارت توسط وزارت جهاد و بانک کشاورزی برای آن‌ها به شکل جدیدی تعریف شد.

معاون اقتشادی استاندار تاکید کرد: واحد‌های تولیدی در اسرع وقت به بانک و جهادکشاورزی شهرستان خود مراجعه کرده و نسبت به تکمیل پرونده برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی اقدام نمایند. با شیوه جدید دامدار کارت، حداقل ۵۰ درصد هزینه‌های هر واحد تولیدی توسط بانک کشاورزی به صورت تسهیلات سرمایه درگردش پرداخت خواهد شد.

باباخانی ادامه داد: به دلیل خشکسالی چند سال اخیر که در سطح استان، کشور و کشور‌های همسایه با آن مواجه هستیم، مشکل آب جدی است، در سنوات گذشته هشداری برای برنامه ریزی دقیق موضوع آب را داشتیم. یکی از مشکلات موجود سیستم سنتی آبیاری است. برنامه سازگاری با کم آبی به صورت ویژه پیگیری و باید پذیرفت در منطقه گرم و خشکی قرار داریم و به دلیل کمبود بارش ممکن است این روند ادامه داشته و در زمینه هوشمند سازی بحث مدیریت آب و جلوگیری از بار اضافی بر منابع آب کار شود.

وی افزود: در سنوات قبل  به صورت بی رویه مجوز در توسعه باغات و واحد‌هایی که مصرف آب دارند، داده شده که بار اضافی و مازادی بر منابع آب وجود دارد که در مرحله اول باید از توسعه بدون مجوز این باغات جلوگیری شود در مرحله بعد هوشمند سازی مدیریت آب ضروریتی است که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو است و امیدوارم اجرا شود. در شهرستان دالاهو و صحنه در بحث هوشمند سازی تاکید شده، با برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی امیداوریم بتوان از منابع در دسترس حداکثر استفاده برده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار