در نشست خبری رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب ٢٠٢٢ مطرح شد:
رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب ٢٠٢٢، ٢٨ الی ٣١ تیر ماه با حضور هنرمندان این حوزه در محوطه تاریخی بیستون برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 17 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد رضا سهیلی در نشست خبری رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب ۲۰۲۲ در ایران اظهار کرد: رویداد سازی‌ها علاوه بر معرفی نمودن گردشگری استان می‌توانند عامل جذب گردشگران هم باشند که نیاز است برای این زمینه یک کار بین بخشی میان تمام نهاد‌های دخیل در گردشگری از جمله ورزش و جوانان، فرهنگ وارشاد و میراث فرهنگی صورت گیرد، همچنین در صدد ایجاد یک تقویم رویدادی کرمانشاه هستیم که با استفاده از آن جذب گردشگر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با یک فعالیت بین بخشی مناسب می‌توان رویداد سازی‌هایی در حوزه‌های مختلف داشت، افزود: شهرداری پروژه‌های مختلفی را شروع کرده، اما متولی صدور مجوز در بسیاری موارد میراث است، در پروژه تله کابین هیچ موافقتی از سوی میراث اخذ نشد و کار انجام شده غیر کارشناسی و غیر علمی بوده است، اگر در صدد ثبت جهانی میراث طاق بستان باشیم با طرح تله کابین کنونی این اتفاق دچار مشکل می‌شود، اگر چه  تله کابین را با تغییر مسیر و رعایت ضوابط میراث می‌توان احداث کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت جهانی طاق بستان یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی است، یادآور شد: اما به دلیل مشکلات مختلف نیازمند اعتبار عدیده ای میباشد با این وجود با پای کار آمدن شهرداری و راه و شهرسازی این کار قابل انجام است و نیازمند دادن زمین از سوی راه و شهرسازی و تغییر کاربری از سوی شهرداری است.

وی در خصوص کریدور بیستون و طاقبستان تصریح کرد: نمادهای مختلف برای کار گردشگری در این کریدور است، با تلاشی که امسال انجام شد و کمک استاندار کرمانشاه، اعتبارات استانی ما نسبت به سال‌های قبل ۵ الی ۶ برابر شد اگر چه با توجه به نیاز این بخش عدد قابل توجهی نخواهد بود.

وی به اعتبار در نظر گرفته شده سفر رئیس جمهور به استان برای احداث موزه اشاره کرد و گفت: این اعتبار همراه با اعتبار استانی موزه در مدت مناسبی قابل انجام است، اما با توجه به قدیمی بودن این سازه نیازمند بازنگری است.

سهیلی تاکید کرد: آموزش شاغلین حوزه گردشگری باید مورد توجه باشد، آموزش این افراد با اعتبارات دولتی به سادگی قابل انجام نیست باید به کمک بخش خصوصی تدبیر ویژه برای این کار ببینیم، با مزایایی که می‌توانیم برای بخش‌های مختلفی مانند بومگردی‌ها در حوزه وضعیت معرفی و امکانات زیرساختی ایجاد کنیم پای کار می‌آیند و در حوزه آموزش فعالیت خواهند داشت.

در ادامه محمد رضا باوند پور مسئول اجرایی رویداد چوب ٢٠٢٢ با اشاره به نماد انتخاب شده امسال رویداد که "دوستی با درخت" است، اظهار کرد: این رویداد در محوطه تاریخی بیستون اجرایی می‌شود، به دلیل کمرنگ شدن کرونا ۱۰ استان در این رویداد شرکت کردند و ۱۰ هنرمند کرمانشاهی را ۴ روز همراهی می‌کنند که ۱۲ اثر  تولید می‌شود، ۱۵ هنرمند خانم و ۱۵ هنرمند آقا که هر گروه یک اثر مستقل می‌سازند در رویداد حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اهمیت این رویداد از جهات هنری، محیط زیستی و گردشگری بسیار بالا است، ادامه داد:بعد از این رویداد یک فیلم مستند سازی تهیه می‌شود و دستاورد این رویداد برای هر کشور منجر به معرفی هنرمندان می‌شود و معرفی کردن صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری با چنین رویدادی امکان پذیر است.

مسئول اجرایی رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب ۲۰۲۲ ادامه داد: متاسفانه تبلیغات منفی علیه کشور ما بر بحث گردشگری تاثیر گذار بوده، خوشبختانه دو سه سال گذشته با اجرای این برنامه در دید هنرمندان چوب دنیا نگاه ویژه‌ای ایجاد شده است.

وی گفت: برگزاری رویداد ٢٨ الی ٣١ تیر ماه است، نماد انتخاب شده به معنی دوستی با درخت در خصوص دوستی بین انسان و محیط زیست به لحاظ دو طرفه بودن آن است، امسال ۴۰ هنرمند از ارومیه، تبریز، همدان، کرج، تهران، اصفهان شیراز و استان کرمانشاه در این رویداد حضور دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار