کد خبر: ۱۰۵۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ 23 July 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هماخوزستان / مینا فراز
مورخ یکشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۱

دفاتر تبلیغات اسلامی قبل از آغاز ماه محرم شروع به ثبت‌نام مبلغان و دریافت درخواست از نهاد‌های مختلف برای اعزام مبلغ می‌کنند، مبلغان ساماندهی می‌شوند و در ایام ماه محرم و صفر به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند تا آموزه‌های دینی، فرهنگی و ... در اختیار همه مردم قرار گیرد.

مبلغان دینی آسیب‌شناسی‌هایی انجام می‌دهند تا مطالب خود را متناسب با نیاز روز جامعه تهیه و تنظیم کنند، جامعه امروزی و گسترش فضای مجازی و تحریف روایات، آیات، دین و ... مسئله‌ای حیاتی هستند که مبلغان با بروز رسانی اطلاعات خود می‌توانند در راهنمایی، ارشاد و رفع ابهامات نقش مهمی در آگاه سازی مردم داشته باشند.

دشمنان ایران اسلامی همواره از همه تلاش خود برای ضربه رساندن به اعتقادات مردم استفاده می‌کنند و برای مقابله با آن‌ها از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، کانون‌های مداحان و مبلغان دینی می‌توان استفاده کرد.

فعالیت‌های مختلف تبلیغی و همچنین انتخاب موضوع‌های تبلیغی ایام ماه‌های محرم، صفر، رمضان حائز اهمیت بود تا بر اساس این آسیب‌شناسی روز صورت گیرد و از سیره امام حسین (ع)، زیست مومنانه، جایگاه ایثار در خانواده و جامعه، مولفه‌های اقتدار نظام اسلامی با توجه به مولفه‌های جهاد تبیین، مولفه‌های تقویت روحیه امید، همدلی، مواسات و مباحث مرتبط با مهدویت بهره برد.

خلاقیت و نوآوری مبلغان در مسجد و هیات مذهبی در محل تبلیغ و همچنین مولفه‌های زندگی عفیفانه و بحث‌های مرتبط با عفاف و حجاب نیز از دیگر موضوع‌های مهمی است که در مجالس و روضه ها می‌توان به آن‌ها پرداخت.

بیان معارف و اخلاق اسلامی، فلسفه قیام امام حسین (ع) و شاخص‌های حماسه حسینی، پاسخگویی به شبهات، اعتقادی، سیاسی و ...، مسأله بحران جمعیت در آینده کشور، رعایت حجاب در جامعه اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر و ... از موضوعاتی است که می‌تواند مورد توجه مبلغان و مداحان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار