باید تکنولوژی کارخانه های تولیدی را به روز کنیم و این سیاست باید مورد توجه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز قرارگرفته و به تجهیزات روز دنیا در امر تولید کاغذ دست یابد.
کد خبر: ۱۰۵۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 26 July 2022

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران ، با انعقاد قرارداد بین وزرات آموزش و پرورش با صنایع چوب و کاغذ مازندران ۳۰ هزار تن از ۴۵ هزار تن کاغذ مصرفی کتاب‌های درسی همه مقاطع تحصیلی را این شرکت تولید خواهد کرد تا گامی بزرگ در جهت خودکفایی صنایع کاغذی کشور برداشته شود.

 خط تولید کاغذ چاپ و تحریر شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران که به دلیل کمبود مواد اولیه چوب به مدت حدود یکسال تعطیل شده بوده از انتهای سال ۱۴۰۰ احیا و با آغاز به کار دولت سیزدهم و عزم دولت مبنی بر قطع دستان مافیای واردات کاغذ تحریر و همچنین امضای قرارداد توسط معاونت وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم با این شرکت مبنی بر تحویل ۳۰ هزار تن کاغذ برای چاپ کتب درسی سال آینده، امیدها به تولید باکیفیت و خودکفایی در کاغذ تحریر افزایش یافت.
در همین راستا با حضور «حجت‌الاسلام لطیفی» معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و تالیف کتب درسی، معاونت فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد، استاندار مازندران، مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس، مدیرکل دفتر سلولزی چاپ و نوشت‌افزار وزارت صمت و دو تن از نمایندگان مردم استان در خانه ملت، آیین آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش‌آموزان در محل شرکت صنایع چوپ و کاغذ مازندران در ساری برگزار شد.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین ضمن قدردانی از تمام افرادی که در احیای خط تولید کاغذ تحریر مازندران تلاش کردند، گفت: دو اصل تولید با کیفیت و کاهش قیمت تمام‌شده به نفع مصرف‌کننده نباید از کانون توجه مدیران کارخانه خارج شود؛ ضمن اینکه تعهد تحویل در زمان مقرر نیز باید مورد توجه باشد.
یاسر احمدوند ادامه داد: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم عبارت «این کتاب با کاغذ تولید داخلی در شرکت چوب و کاغذ مازندران تولید شد» را در کتب درسی درج کنند چرا که هم نشان‌دهنده عزت ملی و هم قدردانی از تلاش کارگران و کارمندان این مجموعه است.
در ادامه حجت‌الاسلام علی لطیفی، معاون وزیر آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: در زمینه افزایش کیفی تولیدات داخلی باید ریسک پذیر باشیم، همانطور که می دانید، تولید بموقع کاغذ برای ما بیسار مهم است چرا که کتب درسی باید بموقع دست دانش آموزان برسد و اینکه مازندران توانسته، تولید این مهم را عهده‌دار شود، نشان از توانایی کشور در تولید کاغذ دارد.
وی گفت: قرار داد ۳۰ هزار تن کاغذ امسال برای سال آتی در سال آینده حتماً افزایش خواهد داشت و ما هم از افزایش ظرفیت حمایت می‌کنیم.
سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران هم با بیان اینکه این خطه در تأمین محصولات مورد نیاز کشور پیشگام بوده است، تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته ۷۰ درصد کاغذ کتب‌های درسی دانش‌آموزی در استان مازندران تولید می‌شود. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار