سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان پایان اخذ وجوه غیر مصوب را گام بزرگ شورای ششم دانست و گفت: شورای شهر اصفهان از حدود ۱۵٠٠ تا ۲٠٠٠ میلیارد تومان از درآمدهای خود گذشت تا شفافیت رقم بخورد و درآمد شهرداری سالم شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ 17 August 2022

علی صالحی با اشاره به اینکه نخستین باری است که شورا گزارش‌های شش‌ماهه و یک‌ساله ارائه می‌کند، اظهار کرد: به دنبال ایجاد مسیر جدیدی در حوزه پاسخگویی هستیم. بر اساس جهاد تبیین، خود را برای پاسخگویی به مردم مسئول می‌دانیم تا عرصه‌های امیدواری را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه مردم‌داری، عدالت محوری، شفافیت و تسهیل گری رویکردهای شاخص شورای ششم است، گفت: شورای ششم با تصویب طرح شفافیت، گامی بلند برای مبارزه با فساد برداشت و این گام را از خود شروع کرد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه پایان اخذ وجوه غیر مصوب، قدم بزرگی بود که در شورای ششم برداشته شد، افزود: شورا از حدود ۱۵٠٠ تا ۲٠٠٠ میلیارد تومان از درآمدهای خود گذشت تا شفافیت رقم بخورد و درآمد شهرداری سالم شود، چون معتقدیم برکت سالم بودن درآمد، بر روی سایر فعالیت‌ها اثر می‌گذارد.

وی عادلانه کردن اخذ عوارض در شهرداری را یکی از تأکیدات جدی شورای ششم دانست و گفت: با این کار هزینه‌های ساخت‌وساز در محلات کم برخوردارتر کاهش می‌یابد و امیدواریم شاهد رونق و توسعه این محلات باشیم.

صالحی همچنین بر تلاش برای ایجاد سلامت اداری به‌صورت سیستمی تأکید و تصریح کرد: معتقدیم باید فرایندهایی که شفافیت و سلامت اداری را خدشه‌دار می‌کند هدف بگیریم.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین هفته‌ای ۳۰ تا ۴۰ تماس با سامانه سوت‌زنی گرفته می‌شود، گفت: حدود ۲۸۵ گزارش منطبق با اولویت‌های سامانه سوت زنی بود که ۱۵ درصد آن درست بود و ۱۰۰ مورد هم در حال بررسی است، ۱۰۰ مورد هم رد شده است. حدود ۲۷ مورد از گزارش‌ها در حوزه‌های نظارتی شهرداری به نتیجه رسیده و پرونده تشکیل شده است. همچنین ۱۵ سوت زن به‌عنوان گزارش دهنده مؤثر شناسایی و به‌زودی از آن‌ها تقدیر می‌شود.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با اعتقاد بر اینکه مسیر خوبی با سامانه سوت‌زنی ایجاد شده، اظهار امیدواری کرد که با تقدیر از سوت زن‌ها و نیروهای سالم در مدیریت شهری که بسیار زیاد هستند روند گزارش دهی ارتقا پیدا کند و به تعداد شهروندان ناظر بر شهرداری داشته باشیم.

‌به گفته وی، بیشترین گزارش برای منطقه ۱۴ و ۸ بوده و عمده موضوعات در حوزه شهرسازی صدور پروانه و توافقات بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :