معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه خبر داد:
تاکنون ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان برای صادرات ارزیابی و در سایت وزارت امور خارجه معرفی شده اند که این تعداد به ۶۵۰ شرکت خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 21 August 2022

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ایران در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی گفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و در مسیر حمایت محصولات فناورانه جمهوری اسلامی، سفرای ایران برای بازاریابی تشویق می‌شوند و راه‌اندازی مراکز نوآوری در دیگر کشور‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
مهدی صفری با اشاره به سهم ۵۴ میلیونی صادرات شهرک گفت: این رقم به علت اینکه افزوده صفر تا ۴ دارد مناسب است و باید شرکت‌هایی را که در این زمینه هستند تقویت کرد.
وی از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خواست که راهبرد خود را برپایه نیاز‌های اساسی کشور قرار دهد و طرح‌هایی را برای تامین مواد اولیه به ویژه حوزه بهداشت و درمان، تجهیزات چاه‌های نفت و تعمیرات هواپیما تعریف کند تا از این طریق وابستگی کشور کاهش پیدا کند.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هم با بیان اینکه با وجودی که شهرک یک نهاد دولتی است، اما همه اعضا آن به دنبال ارائه خدمات به بخش خصوصی هستند گفت:
حمایت و رشد شرکت‌ها در زیست بوم شهرک انجام می‌شود و اما کار اصلی و پیدا کردن بازار فروش به عهده شرکت‌هاست.
قاسم مصلحی افزود: با وجود میزان بالای سهم صادرات محصولات پاک شهرک، در مقایسه با پارک علم و فناوری ترکیه این رقم پایینی است و برای تقویت آن باید بازارسازی کرد.
وی نیز با اشاره به مجوز راه‌اندازی ۱۰ پارک تخصصی در شهرک گفت: شهرک در پایه گذاری پارک‌های علم و فناوری پیشتاز بوده و تاکنون ۴ پارک تخصصی را عملیاتی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :