مروری بر روزنامه های امروز نوزدهم مهر ماه؛
فراهم شدن بستري توسعه استان پس از سفر رهبري و بسته شدن پرونده پروژه هاي عمراني سفر رهبري و نامناسب بودن راههای روستایی در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع استاندارد سازي و ارتقاي کيفيت، خواسته اي بحق است و شیروان میزبان 15 مسئول کشوری شروع پلاک‌کوبی کد پستی در استان پرداخته اند.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 11 October 2015
فراهم شدن بستري توسعه استان پس از سفر رهبري و بسته شدن پرونده پروژه هاي عمراني سفر رهبري و نامناسب بودن راههای روستایی در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع استاندارد سازي و ارتقاي کيفيت، خواسته اي بحق است و شیروان میزبان 15 مسئول کشوری شروع پلاک‌کوبی کد پستی در استان پرداخته اند.


در ادامه می‌توانید، روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های شنبه نوزدهم مهر ماه را مرور کنید.


»روزنامه خراسان شمالی« تیتر یک امروز خود را به موضوع فراهم شدن بستري توسعه استان پس از سفر رهبري اختصاص داده است. خراسان شمالی در این گزارش با تیتر « ناگفته ها از سفر آقا» می نویسد:مسئولان هنوز بند کفش توسعه را محکم نبسته اند و از بستري که براي توسعه استان پس از سفر رهبري فراهم شد به خوبي بهره نگرفته اند. حتي نتوانسته اند از اقداماتي که اعتبارات اين سفر براي مشکلات استان به ارمغان داشت افکار عمومي را مطلع کنند.

اين ها بخشي از دغدغه هايي است که امام جمعه بجنورد دارد. ماجراي درمان 400 زن يا مردي که سال ها محروم از فرزند بودند و چراغ آينده خود را خاموش مي ديدند و به برکت اين سفر درمان شدند يا استقرار 3 ماهه تيم متخصص پزشکي و جراح قلب که تعداد بسياري را درمان کردند، ملاقات هاي خصوصي آقا و آن چه در اين ملاقات ها مي گذشت.
امام جمعه بجنورد از انگشتر فيروزه بسيجي تا چفيه اهدايي و دست خط مبارک، 10 دقيقه قدم زدن قبل از ملاقات ها و حرف هايي که رد و بدل مي شد و مهم تر قصه فراموش نشدني نجابت مردم که زبانزد هيئت همراه شده بود و ماجراي محل سکونت و خداحافظي بي ريا و ساده آقا با مسئولان، تا خودرويي که به وسيله آن رهبري به شهرستان ها سفر مي کردند و مسير پر پيچ و خم جاده اسفراين را طي کردند و ساعت معين به ميعادگاه رسيدند از جمله ناگفته هاي امام جمعه از سفر رهبري بود که با هم مي خوانيم.

یعقوبی می گوید: البته نبايد فراموش کرد مردم نجابت به خرج دادند ولي مصوبات سفر هم خيلي از نجابت بالايي برخوردار بود به گونه اي که کارشناسان در محافل غير تبليغي مي گويند حدود 20 سال استان را در توسعه جلو برده است، اما چه بايد کرد مسئولان اگر چه تلاش کردند و مي کنند ولي هنوز نتوانستند عمق اين ماجرا را براي مردم بيان کنند مثلا در بخش درمان اعتبارات گوناگوني رسيده که يک نمونه آن جان دادن به بيمارستان 280 تختخوابي بجنورد است.
وی ادامه می دهد: در بعد مسائل شهري بزرگترين پل روگذر شهري در استان که تعطيل و هم چون جنازه اي بلا استفاده مانده بود، اعتبارات رهبري به دادش رسيد البته اصل پروژه حاشيه هايي دارد که به نظر مي رسد دستگاه هاي مربوطه بايد آن را حل کنند از جمله کسبه و مردمي که از ناحيه اين پروژه مدعي هستند که متضرر شدند، مي بايست به آن ها توجه شود، رضايت مردم يک اصل است ولي نبايد از حق گذشت روح بي جان اين پروژه که مردم و شهروندان از بلا تکليفي آن رنج مي بردند با اين اعتبارات جان گرفت. پادگان که در قلب شهر واقع و مبلمان شهري را به هم ريخته و پريشان نموده بود، در اين سفر تعيين تکليف شد.

وی در سخنانش می گوید:در امور زيربنايي در خصوص کشاورزي در بحران خشکسالي که رمق کشاورزي را گرفت اعتبارات سفر از نابودي کشاورزي جلوگيري کرد که شرح آن مفصل است و بايد مسئولان به بيان آن بپردازند و همين طور صنعت استان، اماکن ورزشي، باستاني، گردشگري و ... اما تاکيد مي کنم مردم از عمق تاثيرات مادي سفر واقعا بي خبرند.


همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع  بسته شدن پرونده های پروژه هاي عمراني سفر رهبري پرداخته است. خراسان شمالی در این گزارش با عنوان«پرونده پروژه هاي عمراني سفر رهبري سال ۹۵ بسته مي شود» می نویسد: پرونده تمام پروژه هاي عمراني سفر مقام معظم رهبري به اين استان تا پايان سال ۹۵ بسته مي شود.این سخنان استاندار خراسان شمالي است او ادامه می دهد:با پيگيري مستمر مديران دستگاه هاي اجرايي استان، امروز شاهد پيشرفت فيزيکي78 درصدي پروژه هاي سفر رهبري به استان هستيم که البته بخش عمده پروژه هاي کوچک در سال جاري و پروژه هاي بزرگتر و مهمتر تا پايان سال بعد به بهره برداري خواهد رسيد و پرونده پروژه هاي اين سفر در سال 95 به طور کامل بسته خواهد شد.

پرويزي با بيان اين که پروژه هاي سفر رهبري به 2 بخش تقسيم مي شود، ادامه داد: يک بخش از پروژه ها مربوط به کمک هاي دفتر مقام معظم رهبري بود که در همان سال نخست ابلاغ و رقم آن توزيع شد که کمک هايي به افراد خاص بود، و  بخش عمده اعتبارات سفر رهبري مربوط به پروژه هاي رديف سفرهاي رهبري به استان ها بود که حدود 507 ميليارد تومان در سال گذشته صد درصد تخصيص يافت.
استاندار خراسان شمالی در ادامه توضيح داد: ميزان تخصيص اعتبار در سال نخست سفر (91) 60 درصد و در سال هاي 92 و 93 صددرصد اختصاص يافت که البته مابه التفاوت سال 91 نيز با کمک سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور و دفتر مقام معظم رهبري تخصيص يافت و  هيچ اعتباري از استان برگشت نخورده اين در حالي است که بعضي از نمايندگان و مسئولان در مصاحبه هاي خود از برگشت اعتبارات سفر رهبري خبر مي دهند.
 استاندار خراسان شمالي گفت: از مجموع 421 ميليارد تومان اعتبار سفر رهبري در استان، سال گذشته تنها 103 ميليون تومان را آن هم به دليل اين که کاري نمي شد انجام داد، برگشت داديم.


همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع نامناسب بودن راههای روستایی در استان پرداخته است. خراسان شمالی در این گزارش با عنوان«اوضاع نامناسب راه هاي روستايي خراسان شمالي» می نویسد:خراسان شمالي در برخورداري از راه هاي روستايي نسبت به ميانگين کشوري اوضاع خوبي ندارد.این سخنان معاون راه روستايي وزارت راه و شهرسازي در جلسه شوراي اداري شيروان است.
حسين ميرشفيع با بیان اینکه خراسان شمالي علاوه بر راه روستايي در بحث کريدورهاي جاده اي استان نيز از ميانگين کشوري عقب تر است و ساخت جاده شيروان به اسفراين، عملاً با بودجه هاي محدود روستايي پيش مي رود، راه بجنورد - اسفراين و هم چنين بجنورد - جنگل گلستان نيز کمبودهاي اساسي دارد.
وي با اشاره به اين که خراسان شمالي هميشه با سيل و خسارات ناشي از سيل مواجه است و  هنوز اعتبارات مربوط به بازسازي جاده ها اختصاص پيدا نکرده است که اميدواريم رئيس سازمان مديريت بحران کشور کمک ويژه اي به استان داشته باشد تا خسارت ناشي از سيل را جبران کنيم.
اسماعيل نجار معاون وزير کشور نيز در اين جلسه حضور داشت و با اشاره به کشته شدن 3 نفر در آشخانه بر اثر سيل و با بيان اين که در خراسان شمالي تحت تاثير 2 پديده سيل و زلزله شاهد حوادث گوناگوني بوده ايم، بايد ساخت و سازها حريم کمي و کيفي رودخانه ها را  رعايت کنيم و در بحث ساخت و سازها و زير ساخت‌ها دقت لازم صورت گيرد تا با مشکل روبرو نشويم.
نماينده مردم شيروان در مجلس شوراي اسلامي نيز در این جلسه حضور داشت گفت: با اجراي پروژه هاي مختلف مانند پارک خطي و پارک ساحلي، شيروان طي 2 سال آينده متحول خواهد شد.
عبدالرضا عزيزي با بيان اين که بيمارستان 218 تختخوابي شيروان سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد، اظهار داشت: کارخانه قند هم از وضعيت ضرر دهي سال هاي گذشته خارج مي شود و به کار خود ادامه خواهد داد و نيروگاه سيکل ترکيبي هم با اعتبارات اختصاص داده شده متحول شده است و ادامه کار با سرعت انجام خواهد شد. وي گفت: سال آينده نخستين واحد بخار اين نيروگاه به بهره برداري خواهد رسيد.

همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع استاندارد سازي و ارتقاي کيفيت، خواسته اي بحق است پرداخته است. خراسان شمالی در این گزارش با عنوان«استاندارد حق الناس است» می نویسد:استاندارد سازي و ارتقاي کيفيت، خواسته اي بحق است و مردم حق دارند در اين زمينه تقاضا داشته باشند. این سخنان مديرکل استاندارد خراسان شمالي است که با اشاره به آيه97 سوره مبارکه نحل گفت: جامعه اسلامي ايران به حق الناس اهميت زيادي مي دهد و مردم حق بهره برداري از ايمني و سلامت از جمله ايمني ساختمان، سلامت تغذيه، ايمني وسايل نقليه، آسانسورها، وسايل سرگرمي و بازي کودکان و مخازن و جايگاه هاي گاز خودروها را دارند.
 فهيمه مهمان نواز افزود: وظيفه شرعي و قانوني سازمان ملي استاندارد ايران، صيانت از اين حقوق با استفاده از توان تخصصي و فني است.

«روزنامه اتفاقیه » نیز تیتر یک امروزش را به موضوع میزبانی شیروان از 15 مسئول ارشد کشوری اختصاص داده و در گزارشی با عنوان «شیروان میزبان 15 مسئول کشوری» می نویسد:شهرستان شیروان دیروز میزبان 15 مسئول ارشد کشوری بود

دکتر محمدعلی پور مختار رییس کمیسیون اصل نود، دکتر غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس، دکتر علی مروی رییس کمیسیون انرژی مجلس، دکتر اللهیار ملک شاهی رئیس کمیسیون حقوق و قضایی مجلس و دکتر رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پنج رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی بودند که به همراه دکتر علیرضا صالح معاونت حقوقی پارلمانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهندس ناصر ابراهیمی مدیر گازرسانی کل کشور، دکتر عبدالعلی میرکوئی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دادگستری، دکتر اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان بحران وزارت کشور، مهندس متولی زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان، مهندس حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، دکتر شهریار طاهرپور معاون حقوقی و پارلمانی وزارت صنعت معدن و تجارت، دکتر میرسعید نیکزاد لاریجانی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مهندس سیدحسین میرشفیعی معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی وزارت راه و شهرستانی در سفر یک‌روزه به شهرستان شیروان حضور داشتند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نماینده شیروان در این مراسم گفت:قطعاً این بازدید نقش بسزایی را در جذب اعتبارات خواهد داشت و این نوید را به مردم می‌دهیم که در آینده نزدیک شهرستان شیروان تبدیل به یک کارگاه سازندگی شود.
این هیئت 15 نفره ساعت 8 و 30 دقیقه با حضور در کارخانه قند شیروان نشستی را با کارگران و مسئولان کارخانه برگزار کردند و از نزدیک با مشکلات موجود در کارخانه آشنا شدند و قول مساعد جهت رفع آن‌ها دادند.

همچنین این روزنامه در گزارش دیگری شروع پلاک‌کوبی کد پستی در استان پرداخته است.اتفاقیه در این گزارش با عنوان« انجام پلاک کوبی کد پستی به زودی در بجنورد» می نویسد:
پلاک‌کوبی کد پستی شهر بجنورد به‌زودی از طریق اداره کل پست استان انجام می‌شود.این سخنان مدیرکل پست استان خراسان شمالی است.

محمدرضا کاملی گفت:پلاک‌کوبی کد پستی در تمام شهرستان‌ها و روستاهای خراسان شمالی به‌جز بجنورد انجام‌شده است.،به دلیل اینکه پلاک کد پستی توسط شهرداری انجام‌نشده است، اداره پست در 6 ماه دوم امسال شروع به پلاک‌کوبی کد پستی می‌کند و اگر شرکتی خواستار پلاک‌کوبی کد پستی باشد اداره کل پست همکاری لازم را با این شرکت دارد.
او در سخنان خود گفت: کد ملی و کد پستی دو نشان کامل اطلاعاتی هر شخص در کشور است که با راه‌اندازی سیستم «جی نفع» تمام اطلاعات موقعیتی دقیق افراد ثبت می‌شود و دیگر نیازی به دادن آدرس در اداره‌ها نیست و راه‌اندازی سیستم «جی نفع» ازنظر امنیتی و اطلاعاتی بسیار دقیق است و سبب می‌شود اداره‌ها به‌راحتی مطالبات خود را از افراد دریافت کنند.

وی بابیان اینکه سیستم «جی نفع» به‌زودی در دو شهرستان استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: برداشت اطلاعات کد پستی دو شهرستان آشخانه و اسفراین به‌صورت کلی انجام‌شده و به تهران ارسال و تأیید شده است و امروزه با همکاری بین اداره پست و ثبت‌اسناد، نیازی به مراجعه حضوری نیست چراکه پس از تحویل مدارک تمام اقدامات تا تحویل مدارک به مالکان توسط پست انجام می‌شود.





















منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار