مروری بر روزنامه های امروز بیست و یکم مهر ماه؛
برپایی خيمه حسيني در 50 بقعه همزمان با ماه محرم و استقبال اندک از بیمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير و کمبودهاي بهداشتي و درماني در روستاهای خراسان شمالی در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع عامل انسانی، بیشترین عامل بروز تصادفات و افتتاح منحصر به‌ فردترین خانه امید بازنشستگان کشور در استان پرداخته اند.
کد خبر: ۱۱۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 13 October 2015
برپایی خيمه حسيني در 50 بقعه همزمان با ماه محرم و استقبال اندک از بیمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير و کمبودهاي بهداشتي و درماني در روستاهای خراسان شمالی در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع عامل انسانی، بیشترین عامل بروز تصادفات و افتتاح منحصر به‌ فردترین خانه امید بازنشستگان کشور در استان پرداخته اند.

در ادامه می‌توانید، روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های سه شنبه بیست و یکم مهر ماه را مرور کنید.



»
روزنامه خراسان شمالی« تیتر یک امروز خود را به موضوع
برپایی خيمه حسيني در 50 بقعه همزمان با ماه محرم اختصاص داده است. خراسان شمالی در این گزارش با تیتر « 50 خيمه در 50 بقعه» می نویسد: 9 ميليارد تومان اعتبار سفر مقام معظم رهبري براي بقاع متبرکه استان، مساجد و دانشکده علوم قرآني صد درصد تحقق يافته و داراي آثار بسيار مهمي نيز بوده است تا آن جا که بسياري از پروژه‌هاي مربوط به امام زادگان استان که به کندي پيش مي رفت رونق گرفته و حال و هواي ديگري به اين اماکن بخشيده است؛ علاوه بر اين، دانشکده علوم قرآني مانيز جان تازه اي گرفت. اين بخشي از خبرهاي مديرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي در ديدار با معاون سردبير روزنامه خراسان بود.

حجت الاسلام سهرابی به برکات سفر رهبري و اعتبارات اختصاص يافته پرداخت و گفت:امسال در کارگروه هاي مربوطه براي ايام محرم برنامه ريزي گسترده اي انجام شده است و در اين راستا 50 مبلغ از حوزه علميه قم دعوت شده اند و در دهه اول محرم مجالس عزاداري سالار شهيدان را برگزار خواهند کرد.

مديرکل اوقاف به برنامه ريزي فکري، فرهنگي و تدارک برنامه هاي متعدد براي ايام محرم در بقاع متبرکه و امام زادگان استان پرداخت و از مشارکت 50 کارشناس علوم اسلامي و طلاب حوزه علميه قم براي اجراي اين برنامه ها خبر داد.


همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع استقبال اندک از بیمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير در استان پرداخته است.خراسان شمالی در این گزارش با عنوان«30 درصد روستاييان عضو صندوق بيمه هستند» می نویسد: روستاييان و عشاير استان به دليل درآمدهاي پايين، از بيمه روستايي استقبال نمي کنند و تنها 30 درصد از آن ها عضو صندوق بيمه روستايي و عشايري هستند.
مدير صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستاييان و عشاير خراسان شمالي گفت: با گذشت 10 سال از اجراي اين طرح در استان، هنوز هم روستاييان رغبتي براي استفاده از مزاياي اين صندوق ندارند.
عليرضا اسدي در سخنانش می گوید: فرهنگ بيمه اي کشاورزان استان ضعيف است، و استقبال روستاييان از بيمه کشاورزي و عشاير نيازمند فرهنگ سازي در اين زمينه است و روستاييان استان از نظر مالي ضعيف هستند.
وی عنوان کرد: دولت براي حمايت از روستاييان، 2 برابر حق بيمه را پرداخت مي کند، به نحوي که از 15 درصد حق بيمه پرداختي، تنها 5 درصد را روستاييان پرداخت مي کنند.
اسدی در پایان کمبود نيروي انساني دليل معرفي اندک بيمه روستاييان و عشاير در استان ذکر و عنوان کرد: اجراي يک طرح ملي نيازمند همکاري تمام دستگاه هاست.

همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع دغدغه هاي مردم از کمبودهاي بهداشتي و درماني پرداخته است.خراسان شمالی در این گزارش با عنوان«خبرهاي خوش درباره زيرساخت هاي بهداشتي و درماني» می نویسد:از دغدغه هاي مردمي بخش 23 هزار نفري بام و صفي آباد در نبود درمانگاه شبانه روزي قلم زده ، گزارشي که فقط از حضور يک پزشک در مرکز بهداشتي و درماني صفي آباد و سکانس هايي از کمبودهاي بهداشتي و درماني اين بخش از توابع شهرستان اسفراين خبر داده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني اسفراين در راستای حل مشکلات درمانی این روستا می گوید: در حال حاضر 4 پزشک در مرکز بهداشتي و درماني شهري، روستايي شهيد سهرابي صفي آباد فعاليت مي کنند و 2 پزشک در روستاهاي بخش بام و صفي آباد با هدف ارتقاي خدمت رساني در بخش سلامت، بهداشت و درمان طرح دهگردشي سلامت را به شکل صد درصدي اجرا کردند.
عباس نيکروش با اشاره به اینکه پرستار و ماما نيز در مرکز بهداشتي و درماني صفي آباد و بام در شيفت عصر آماده خدمت رساني هستند، افزود: اکنون 2 مرکز اورژانس جاده اي در دو راهي گراتي به صفي آباد و روستاي عباس آباد به ترتيب در 45 و 15 کيلومتري شهر صفي آباد فعاليت مي کنند.
وی ادامه داد: مشارکت ارزشمند خيران سلامت در خريد 2 دستگاه آمبولانس براي مراکز بام و صفي آباد ستودني است که هفته گذشته آمبولانس مرکز بهداشتي درماني روستايي بام تحويل داده شد و آمبولانس مرکز بهداشتي، درماني شهري، روستايي شهيد سهرابي هم در بخش مستقر مي شود که با اين توصيف تعداد آمبولانس هاي آماده خدمت رساني در اين بخش به 4 دستگاه افزايش مي يابد.

«روزنامه اتفاقیه » نیز تیتر یک امروزش را به موضوع خطاهای انسانی بیشترین عامل بروز تصادفات در جاده‌های استان اختصاص داده و در گزارشی با عنوان« عامل انسانی، بیشترین عامل بروز تصادفات در استان» می نویسد:خطاهای انسانی بیشترین عامل بروز تصادفات در جاده‌های استان است.این سخنان فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی
سردار علیرضا مظاهری در سخنانش گفته است: متاسفانه برخی هر اتفاقی که در محورهای درون و برون‌شهری رخ می‌دهد را بر گردن زیرساخت‌ها و مسئولان می‌اندازند اما این موضوع در حالی است که براساس بررسی‌های انجام‌شده، عوامل و اشتباهات انسانی بیشترین نقش را در بروز سوانح دارد.
وی می گوید:درست است که اگر زیرساخت‌های کشوری در بخش جاده‌ها مناسب باشد سبب کاهش سوانح می‌شود اما این موضوع دلیل نمی‌شود که رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند و تلاش تمامی دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی فراهم کردن امکانات رفاهی، خدماتی و اجتماعی بود اما شرایط اقتصادی کشور به‌گونه‌ای نیست که همه نیازهای مردم در بخش راه‌ها برآورده شود.
مظاهری با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان گفت:پل روگذر 19 مهر یکی از این پروژه‌ها است که با اعتبارات سفر رهبری جان گرفت و دو روز پیش به بهره‌برداری رسید.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های نامناسب محور بجنورد- جنگل گلستان و دو طرفه بودن قسمت‌هایی از آن سبب شده رانندگانی که قوانین را رعایت نمی‌کنند برای رانندگانی که از روبه‌رو می‌آیند نیز ایجاد خطر کرده و به آن‌ها آسیب برسانند و با پیگیری‌های انجام‌شده توسط اداره کل راه و شهرسازی شرایط لازم برای اتمام پروژه چهار بانده شدن محور بجنورد- جنگل گلستان فراهم‌شده تا حوادثی که در این مسیر رخ می‌دهد کاهش پیدا کند.

همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع
افتتاح خانه امید بازنشستگان پرداخته است.اتفاقیه در این گزارش با عنوان«افتتاح منحصر به‌ فردترین خانه امید بازنشستگان کشور در استان» می نویسد:مدیر صندوق بازنشستگی خراسان‌شمالی از افتتاح منحصربه‌فردترین خانه امید بازنشستگان سطح کشور در شهرستان شیروان خراسان شمالی خبر داد.

سهراب قدیمی گفته است:این خانه امید با یک میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق بازنشستگی کشوری ساخته‌ شده که سه هفته دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و
دارای امکاناتی نظیر استخر، سونا، جکوزی، کتابخانه، کافی شاپ و موارد دیگر است که در سطح استان‌های کشور نمونه‌ای ندارد و باهدف ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی به بازنشستگان خراسان شمالی ساخته ‌شده و خدمات آن برای بازنشستگان استان با تخفیف ویژه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت خانه امید شهرستان بجنورد  می گوید: خراسان شمالی جزو معدود استان‌هایی از کشور به شمار می‌رود که دارای دو خانه امید برای بازنشستگان است و خدمات گسترده‌ای را به این قشر از افراد جامعه ارائه می‌دهد.


رییس صندوق بازنشستگی خراسان‌شمالی در ادامه سخنانش از گلایه بازنشستگان استان از سقف تعرفه‌های بیمه تکمیلی می گویدکه بیشتر مراجعات و مشکلات بازنشستگان استان به این صندوق به علت سقف تعرفه‌های بیمه درمان تکمیلی است که پاسخگوی هزینه‌های درمانی و مخارج زندگی نیست.


وی گفت: آتیه سازان متولی و طرف قرارداد پرداخت هزینه‌های درمان صندوق بازنشستگی کشور است و هم‌اکنون بازنشستگان استان به دلیل سقف تعرفه‌ها در بیمه تکمیلی به‌منظور دریافت هزینه‌های درمانی خود با مشکل مواجه هستند که این موضوع را هرماه به مرکز ارسال می‌کنیم تا چاره‌ای برای این موضوع تدبیر شود.





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار