اواخر سال ۱۴۰۰ بود که با برگزاری جلسات متعدد، مقرر شد مرکز داوری ساختمان کرمانشاه با هدف رسیدگی تخصصی به دعاوی حوزه صنعت ساختمان راه‌اندازی شود، اما این مرکز هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 15 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا آرش شادفر رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه، درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی مرکز داوری ساختمان کرمانشاه گفت: کارهای اصلی راه‌اندازی این مرکز انجام شده و حتی داوران صنعت ساختمان نیز دوره‌های آموزشی لازم را در مرکز داوری اتاق ایران پشت سر گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: تنها کاری که باقی مانده انعقاد تفاهم‌نامه با مهمترین بخش‌های مرتبط با صنعت ساختمان خصوصا اتحادیه مشاورین املاک و نظام مهندسی ساختمان است که بیشترین میزان دعاوی را دارند.

به گفته رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه، بعد از انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری، این مرکز می‌تواند به صورت اجرایی کار خود را آغاز کند که با پیگیری‌های جدی که در دست انجام است این امیدواری وجود دارد هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی مرکز داوری صنعت ساختمان کرمانشاه باشیم.

شادفر با بیان اینکه بیشترین دعاوی مربوط به دو بخش مشاورین املاک بواسطه قراردادهای پیش فروش و مشارکت در ساخت و همچنین نظام مهندسی بواسطه دعاوی بین کارفرمایان و مهندسین است، خاطرنشان کرد: از همین رو همکاری با این دو بخش در اولویت قرار دارد.

وی از اهمیت راه‌اندازی مرکز داوری ساختمان هم یاد کرد و افزود: بخش قابل توجهی از دعاوی حقوقی در دستگاه قضایی مربوط به حوزه ساختمان است که راه‌اندازی این مرکز می‌تواند حجم قابل توجهی از پرونده‌ها و مراجعات به دستگاه قضایی را کاهش دهد.

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه عنوان کرد: از سوی دیگر استفاده از ظرفیت مرکز داوری می‌تواند زمینه رسیدگی تخصصی به دعاوی ساختمان را فراهم کند و مانع از اتلاف زمان و هزینه فعالین این بخش در رویه‌های قضایی شود.

شادفر یادآور شد: در سایر زمینه‌ها از جمله دعاوی مالکین با مجریان ذی صلاح، دفاتر مهندسی، آزمایشگاه‌های مرتبط با صنعت ساختمان و ... نیز می‌توان از مرکز داوری استفاده کرد.

وی از سهم قابل توجه صنعت ساختمان در گردش مالی و اقتصاد استان یاد کرد که اهمیت رسیدگی تخصصی و در زمانی کوتاه به دعاوی این بخش را دو چندان می‌کند.

به گفته شادفر، قرار است پلتفرمی مشخص برای این قراردادها در نظر گرفته شده و شرط داوری نیز در آن گنجانده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار