رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری مراسم اجتماع و پیاده رویی جاماندگان اربعین در روزچهارشنبه ۱۵ شهریور ماه از ۸ صبح تا ۸ شب، تحت عنوان جبران زیارت سیدالشهداء، از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸ 04 September 2023

به گزارش تابناک رضوی ، حجت الاسلام سید محمد سلطانی با بیان این مطلب اظهار کرد: جامعه ما همانگونه که باید در عزاداری‌ها محزون است باید در ولادت ائمه و جشن‌های ملی و مذهبی مسرور باشد. جامعه باید در شادی‌ها ایمان و اعتقاد و توسعه و هم در بزرگداشت شهادت ائمه، داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در شرایط امروز جامعه هر فرد، گروه، شخص و رسانه که باعث شود ایمان، اعتقاد و باور امید در جامعه بخصوص نسل جوان اضافه گردد، بالاترین کمک را به اسلام و دین کرده است، و هر کس روحیه ایمان، اعتقاد و امید جامعه را کمرنگ نماید، چه خواسته و چه نخواسته، در زمین دشمن حرکت کرده است.
حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه امسال ۱۵ درصد افزایش جمعیت در مراسمات محرم و صفر را داشتیم، عنوان کرد: این حرکت بی نظیر است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. حرکت پیاده روی اربعین که چند سالی است شکل گرفته است. امسال نزدیک ۳۰ میلیون نفر از سراسر جهان به سمت بارگاه سیدالشهداء حرکت می‌کند که در این مسیر افرادی با شرایط متفاوت از پیر تا خردسال با ولیچر و کالسکه، حضور دارند.

وی‌ ادامه داد: این حرکت در دنیا بی‌نظیر است که نمی‌توان در هیچ مناسبت و دینی پیدا نمود. این حرکت نمایش قدرت اسلام و قدرت عشق به سیدالشهداء خواهد بود. این افراد پای امام حسین (ع) و پای ولایت امیرالمؤمنین ایستاده‌اند و با تمام وجود مدافع و حامی هستند، که هر سال توسعه پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام سید محمد سلطانی تصریح کرد: چند سالی مراسم پیاده رویی ” جاماندگان اربعین ” باب شده است که در واقع حرکت این افراد در همان راه زائرین پیاده امام حسین (ع) است. امسال در روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه در مشهد مراسم اجتماع و پیاده رویی از ۸ صبح از میدان ۱۵ خرداد با حضور زائرین و مجاورین آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ شب ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: این حرکت تحت عنوان جبران زیارت سیدالشهداء و عرض تسلیت به حضرت رضا(ع) شکل می‌گیرد. در مسیر ۱۱۰ موکب با همکاری هیات مذهبی و گروه‌های مردمی آمادة خدمت رسانی و ایجاد تسهیلات برپا می‌گردد. برای اقامه نماز اول وقت ظهر و عصر و مغرب و عشاء در میدان بسیج مقابل خیابان کفایی پیش بینی نماز جماعت اول وقت شده است.

وی در خصوص برنامه‌های پیش بینی شده نیز توضیح داد: برنامه ما از ساعت ۸ تا ۹ صبح خواهد بود که اجرای مداحی، قرائت زیارت اربعین و حرکت به سمت حرم مطهر رضوی است. مانند مراسمات قبل شورای هیات مذهبی، شهرداری مشهد، امور مساجد، فرمانداری و صدا و سیما یاری کننده ما خواهند بود.

وی تاکید کرد: در روز مراسم گروه‌های مردمی و اشخاص اگر نذری دارند می‌توانند در این ۱۱۰ موکب با هماهنگی قبلی، شخصا یا توسط مسئولین موکب توزیع نمایند یا مشارکت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار