مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: امیدواریم در این روزهای باقی‌مانده ماه صفر اهدا کنندگان با مراجعه به مراکز اهدای خون و شرکت در پویش نذر خون به شکرانه سلامتی خود با اهدای خون به بیماران نیازمند کمک کنند.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 04 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه پویش نذرخون تا پایان ماه صفر، اظهار کرد: امیدواریم در این روزهای باقی‌مانده ماه صفر اهدا کنندگان با مراجعه به مراکز اهدای خون و شرکت در پویش نذر خون به شکرانه سلامتی خود با اهدای خون به بیماران نیازمند کمک کنند.

وی ذخایر خونی استان را در حد مطلوب اعلام کرد و گفت: با توجه به میزبانی زوار امام حسین(ع) و احتمال تصادفات نیاز ذخایر بانک خون مراکز درمانی در مسیر تردد را بیش‌تر از معمول تأمین کرده‌ایم، اما برای حفظ ذخایر مطلوب نیاز به حضور همیشگی اهداکنندگان به خصوص در این ایام و اربعین داریم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاصرنشان کرد: علاوه بر سفر اربعین، شاهد اوج سفرهای تابستانی هستیم؛ لذا نیاز به خون و فرآورده بیشتر شده بنابرای کسانی که شرایط اهدای خون را دارند بیماران نیازمند را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه با هر واحد اهدای خون حداقل جان سه بیمار را می‌توان نجات داد، گفت: فرآورده حیاتی پلاکت فقط سه روز قابل نگهداری است به همین دلیل اگر دو روز اهدای خون کمتر از حد معمول شود، روز سوم برای تأمین این فرآورده حیاتی با مشکل مواجه می شویم.

میرزاده  یادآور شد: پایگاه مرکزی واقع در خیابان بنت‌الهدی همه روزه در ایام غیر تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ در ایام تعطیل از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه پذیرای اهدا کنندگان است.

وی با اشاره به فعالیت دیگر پایگاه در میدان فرودسی جنب بیمارستان متعضدی، گفت: هر روز در ایام غیرتعطیل از ساعت ۸ تا ۱۳ پذیرای اهداکنندگان هستند و همچنین تیم‌های سیار نیز در شهرستان‌ها هم بنا بر برنامه اعلام شده، حضور می‌یابند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار