مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: راه‌اندازی و فعالیت بومگردی‌ها در روستاها، عامل تقویت جامعه محلی و رونق اقتصادی روستاها است.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ 02 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، محمد جواد ساوری در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در راستای سیاست اصلی دولت مبنی بر محرومیت‌زدایی روستا‌ها و مناطق کم‌برخوردار، سیاست اداره کل میراث استان، پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

وی تصریح کرد: اولویت ما در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، روستا‌ها است و در روستا‌ها اقامتگاه‌های بومگردی به دلیل ایجاد چرخه اشتغال با سرمایه‌گذاری اندک در اولویت قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان‌کرد: کلیدواژه استاندار گلستان در ایجاد اشتغال، تقویت جوامع محلی بر محور معیشت روستا‌ها است و بومگردی‌ها عاملی برای تقویت جامعه محلی و رونق اقتصادی روستا‌ها است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های خرد گردشگری همچون بومگردی‌ها به دلیل زودبازده بودن، از سیاست‌های اصلی این اداره کل است و تلاش داریم تا از سرمایه‌گذاران این بخش حمایت کنیم.

ساوری گفت: براین اساس در هفته گردشگری، اقامتگاه بومگردی در روستای "زندان‌چال" مینودشت با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد ریال و اشتغال دو نفر به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: این واحد با ۲۰۰ مترمربع زیربنا، در دو طبقه و ۶ اتاق با ظرفیت ۲۵ نفر آمادگی پذیرش گردشگر و مسافر را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گلستان ابرازکرد: همچنین اقامتگاه بومگردی در روستای"فارسیان" از توابع شهرستان گالیکش با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی دو نفر با زیربنای ۱۲۰ مترمربع و ظرفیت ۴۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار