از ابتدای امسال تا کنون؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت ۸۵ وقف جدید طی سال جاری در این استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 17 October 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۵ وقف جدید در شهرستانهای هشت گانه این استان به ارزش ۴۵ میلیارد ریال صورت گرفته است.

وی افزود: واقفین نیک اندیش به منظور توسعه و ترویج و هدایت موقافات جدید به سمت نیازهای روز باید وقف خود در راستای نیازهای فرهنگی، علمی، درمانی و ...انجام دهند.

حجت الاسلام سهرابی با تاکید بر اجرای درست نیات واقف اظهار کرد: اجرای درست و امینانه موقوفات با توجه به نیات واقفین از وظایف ذاتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محسوب می شود که این اداره کل نیز بر اجرای آن نظارت کافی دارد.

به گفته وی هم اکنون ۶۵ درصد موقوفات خراسان شمالی وقف روضه سیدالشهدا(ع) بوده و ۳۵ درصد از موقوفات به حوزه های فرهنگی، آموزشی، درمانی و ... اختصاص دارند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی در ادامه از سنددار شدن تمامی موقوفات این استان خبرداد و گفت: با پیگیری های انجام شده تا پایان امسال تمامی موقافات این استان، دارای سند رسمی خواهند شد.

حجت الاسلام سهرابی افزود: هم اکنون ۵۲ درصد موقوفات در شهرستانهای هشت گانه این استان دارای سند مالکیت هستند.

به گفته وی خراسان شمالی هم اکنون دارای چهار هزار و ۹۹۸ موقوفه و ۹ هزار و ۸۳۵ رقبه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در مورد مطالبات اداره کل اوقاف این استان از دستگاههای دولتی و وابسته به دولت گفت: دستگاههای اجرایی استان بیش از چهار میلیارد تومان به این اداره کل بدهکارند که امیدواریم با تامین اعتبار از سوی وزارتخانه ها، این بدهی پرداخت شود.

وی تصریح کرد: از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور موسسه ای به منظور پیگیری مطالبات ادارات کل اوقاف از دستگاههای اجرایی تشکیل شده تا بتواند موضوع را از طریق وزارتخانه های زیربط تا حصول نتیجه پیگیری نماید.

حجت الاسلام سهرابی همچنین از برگزاری مسابقات قرآنی در سال جاری خبرداد و گفت: مسابقات استانی قرائت قرآن از ۱۵ تا ۳۰ آبانماه جاری در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار