محمد حیدری در جلسه اتاق اصناف و اتحادیه‌های تحت پوشش شهرستان رودسر گفت:
کد خبر: ۱۱۳۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 31 October 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان وی با بیان اینکه در شهرستان رودسر ۱۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که حدود ۲۰ هزار نفر در این واحدهای صنفی مشغول به فعالیت هستند، افزود: این تعداد واحد صنفی به ۱۵۵ هزار نفر جمعیت شهرستان ارائه خدمت می کنند؛ همچنین در ایام ورود مسافران نیز شاهد خدمت رسانی واحدهای صنفی هستیم.
فرماندار رودسر رونق و توسعه و آبادانی یک شهرستان را در گرو اصناف و بازاریان دانست و ادامه داد: در طول تاریخ بشر، اصناف و بازاریان هم از ناحیه حاکمیت و هم از ناحیه مردم نقش مهمی در جامعه داشته اند و موجب آرامش و آسایش مردم از طریق تامین مایحتاج زندگی شده اند.
حیدری مولفه اصلی پیشرفت هر شهرستان را بازار دانست و گفت: بازار سیستم اداری نیست که در یک چارچوبی حرکت کند، بلکه براساس عرضه و تقاضا خدمات ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی سازمانی به نام حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایجاد شده و تلاش ما بر این است که حداقل‌های حقوق مصرف کننده رعایت شود، افزود: بازار حلقه وابسته به جریان‌های تولید است و تولیدکننده را به مصرف کننده وصل می کند.
فرماندار رودسر با تاکید بر اینکه این حلقه واسطه نقش اساسی در ارتقای کیفیت کار واحدهای تولید کننده و نیز رعایت حقوق مصرف کننده دارد، اضافه کرد: اصناف ستون اقتصادی جامعه هستند و می‌طلبد برای رفع مشکلات این بخش و بازار تلاش مضاعف کنیم.
وی مسئله نرخ گذاری را مبتنی بر عرضه و تقاضا دانست و گفت: کالاهای اساسی که دارای نرخ مصوب هستند، نباید یک ریال هم گران تر عرضه شوند، زیرا دولت یارانه آنها را پرداخت کرده است.
حیدری از اصناف خواست بازار شهرستان رودسر را پویا تر کنند و متذکر شد: هرچه بازار فعال تر باشد، برند شهرستان برای گردشگران برجسته تر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار