بنابراین کشاورزان در این موعد از سال بجای دست به دعا شدن برای نزول رحمت الهی باشند دست به دامن مسئولین و پیمانکاران این پروژه (تونل کبیرکوه) هستند تا هر چه سریعتر به اتمام و سفر رییس جمهور اتفاق افتد.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 18 November 2023

تابناک ایلام، بهروز مردانی :: در سفر استاندار ایلام به شهرستان آبدانان اعلام شد سفر رییس جمهور به استان در گرو بهره برداری از تونل کبیرکوه است و یکی از دلایل سفر رییس جمهور به استان افتتاح این طرح بزرگ می باشد.

اما اینکه ارتباط افتتاح تونل کبیرکوه به کشاورزان در چیست؟ باید اشاره کرد که در ابتدای سال جاری دولت به مثابه سالهای گذشته طرح امهال و بخشودگی وام‌های بخش کشاورزی و زیر مجموعه آن را تصویب و اعلام کرد .

طرحی که با هدف کمک به کشاورزان و دامداران خسارت دیده از خشکسالی های سالیان متناوب وام‌های آنها را به مدت دو تا سه سال بخشیده و امهال میکرد تا بخشی از خسارت آنها جبران شود.

امسال نیز کشاورزان و دامداران به امید طرح مصوب دولت و با اطمینان خاطری که مسئولین به آنها داده بودند از پرداخت تسهیلات خودداری و منتظر بخشودگی ماندند.

اما با گذشت ماهها و در آستانه سال زراعی جدید دولت به یکباره از اجرای بصورت کامل و جامع این مصوبه به دلایل خاص خودداری و بانکها جهت وصول مطالبات خود کشاورزان را در منگنه قرار داده اند.

در این وانفسا که کشاورز بخت برگشته باید به فکر کاشت محصول باشد و یا دامدار نگون بخت به فکر تهیه علوفه زمستانی باشد مورد غضب قرار گرفته و متحمل فشاری شده که علاوه بر پرداخت اصل وام جرایم دیرکرد نیز باید پرداخت نماید.

لذا تنها راه نجاتبخش و روزنه امیدی که برای آنها باقی و به آن دلخوش هستند سفر رییس جمهور به استان و استمداد از ایشان جهت ورود به این موضوع و گرفتن تصمیمی عاجل برای این قشر مولد می باشد.

بنابراین کشاورزان در این موعد از سال بجای دست به دعا شدن برای نزول رحمت الهی باشند دست به دامن مسئولین و پیمانکاران این پروژه (تونل کبیرکوه) هستند تا هر چه سریعتر به اتمام و سفر رییس جمهور اتفاق افتد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار