معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: متاسفانه در حال حاضر استان از وضعیت نامساعد مهمانپذیرها رنج می برد و بسیاری از گردشگران را از دست می دهد.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 20 October 2015
قدیر افروند در گفتگو با تابناک خراسان شمالی گفت: در استان 13 مهمانپذیر در حال فعالیت می باشند که 2 واحد در آشخانه، شیروان، جاجرم و فاروج هر کدام یک واحد و 7 واحد در بجنورد مستقر هستند که متاسفانه هیچکدام از واحدهای اقامتی وضعیت مناسبی ندارند

وی تعداد گردشگران خارجی در استان را طی سال 93، 63 نفر و در 5 ماهه نخست امسال 597 نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به رشد چشمگیر این گردشگران طی امسال، متاسفانه ما هیچگونه آمادگی برای میزبانی نداشتیم و این موضوع برای استانی با جاذبه های گردشگری منحصر به فرد، ضعف محسوب می شود.

افروند تصریح کرد: در 6 ماهه امسال، آموزشهایی از طریق این نهاد برای فرهنگ سازی جذب گردشگر انجام شد و در 6 ماهه دوم بازدید و بهبود کیفی و کمی واحدهای اقامتی توسط گروههایی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین به جشنواره بابا امان در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این جشنواره که با هدف جذب گردشگر برپا شده بود، تا حد زیادی خواسته های این نهاد را برآورده ساخت.

افروند ادامه داد: یکی دیگر از نیاز های مبرم استان، تجهیز اقامتگاههای بوم گردی در روستاهایی مانند رویین، درکش و اسفیدان می باشد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آمادگی پرداخت تسهیلات تا 100 میلیون تومان را دارد ، اما متاسفانه استقبال مردم از این طرح بسیار ضعیف می باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خراسان شمالی در پایان اذعان داشت: استان در اواخر امسال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار