مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی از افزایش دو درصدی تعداد بیمه شدگان این استان و پوشش ۳۵۰ هزار نفر از مردم استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴ 28 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، جواد یزدانی اظهار کرد: ۱۱۰ هزار و ۵۳۰ نفر بیمه شده اصلی، ۱۸۳ هزار و ۷۹۱ بیمه شده تبعی، ۲۹ هزار و ۷۴۹ مستمری بگیر اصلی و ۲۵ هزار و ۶۴۳ مستمری بگیر تبعی تحت پوشش این مجموعه در استان قرار دارد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ در زمینه وصول مطالبات مشکلات وجود داشت، اما با همت کارکنان و همراهی شرکای اجتماعی توانستیم به تراز مثبت و تعادل بین منابع و مصارف برسیم.

وی به احکام صادره برای کارفرمایان اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰۰۰ احکام مطالباتی در این مجموعه صادر و به کارفرمایان ابلاغ شده که ۹۳ درصد آن‌ها توسط کارفرمایان، قطعی و تایید و صرفا برای هفت درصد آن‌ها اعتراض ثبت شده است و این نشان از دقت بالا و تعامل مناسب بین تامین اجتماعی و جامعه هدف در استان دارد.

یزدانی ادامه داد: در صورت بروز اختلاف، تشخیص رابطه کارگری و کارفرمایی و احراز شمول قانون به تشخیص هیات‌های تشخیص و حل اختلاف مستقر در واحد کار و امور اجتماعی است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: کارگر به تمام اشخاص حقیقی اطلاق می‌شود که در ازای دریافت اجرت به دستور و به حساب شخص حقیقی یا حقوقی دیگری (کارفرما) اجرای یک فعالیت جسمی و یا فکری را عهده دار می‌شود و در شمول مقررات استخدامی خاص که به تصویب مراجع قانون گذاری رسیده باشد، قرار نگیرد.

به گفته وی، افرادی که خدمات خود را به صورت کار مشاوره‌ای و کارشناسی در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهند و در مقابل کار ارائه شده، مزد دریافت می‌کنند؛ در صورتی که مشمول مقررات استخدامی دیگری نباشند، مشمول قانون کار بوده و به نسبت ساعات کار از امتیازات پیش بینی شده در این قانون بهره‌مند خواهند بود.

وی افزود: اشتغال به کار اتباع بیگانه نیز بدون داشتن پروانه کار معتبر، ممنوع است و تخلف از آن موجب اعمال مجازات مقرر در ماده ۱۸۱ قانون کار می‌شود.

وی بیان کرد: در خصوص بیمه شدگان اجباری (کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار) نیز رشد بیش از هفت درصدی داشتیم و تعداد آن‌ها از حدود ۷۱ هزار نفر به بیش از ۷۶ هزار نفر در پایان بهمن ماه سال گذشته رسیده است.

به گفته یزدانی در این موضوع ۱۰ هزار و ۷۹۴ باب کارگاه همراه با ۳۲ هزار و ۳۸۷ نفر بیمه شده خاص، ۱۰۴۰ نفر بیمه شده توافقی و ۹۲۹ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش تامین اجتماعی خراسان شمالی قرار دارند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار