مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: 13 پروژه گردشگری خراسان رضوی با 18 هزار و 750 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 04 February 2024

به گزارش تابناک رضوی، سید جواد موسوی با اعلام این خبر افزود: این پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شامل یک هتل پنج ستاره، دو هتل سه ستاره، یک هتل یک ستاره، یک مهمانپذیر، دو سفرخانه سنتی و شش اقامتگاه بومگردی و خانه مسافر به بهره برداری می‌رسد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این پروژه‌ها برای 301 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‎کند و در طول دوره ساخت نیز برای حداقل ۱۰۰۰ نفر ایجاد شغل موقت کرده‌اند.
موسوی تصریح کرد: بر این اساس تعداد 540 تخت رسمی به تعداد تخت‌های اقامتی استان خراسان رضوی افزوده می‌شود که با احتساب یک نفر اضافه تعداد آن به حدود 700 تخت می‌رسد.
او اظهار کرد: این پروژه‌ها در شهرستان‌های مشهد، گناباد، طرقبه شاندیز، چناران، کلات نادری و درگز قرار گرفته‌اند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به این که حجم پروژه های افتتاحی دهه فجر امسال در کشور به میزان 91 هزار میلیارد ریال و حجم سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی 18 هزار و 750 میلیارد ریال است بیش از یک پنجم حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال در این استان قرار دارد.
موسوی یادآور شد: در حوزه میراث فرهنگی نیز 12 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریال کلنگ‌زنی و افتتاح و در حوزه صنایع‌دستی نیز 3 پروژه در رشته‌های سفال، پتینه و نقاشی و هنرهای چوبی با حجم سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریال دراستان به بهره‌برداری می‌رسند.
او افزود: در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعداد 28 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار