معاون شهردار کرمانشاه:
معاون عمرانی شهردار کرمانشاه از پر کردن هزار و 62 چاله در معابر شهری کرمانشاه تا نوروز امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲ 09 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حمید اعتصام‌فر عصر امروز شنبه (نوزدهم اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تنظیم آسفالت سطح شهر تا آذر ماه هر سال انجام می‌شود و پس از آن به دلیل سرمای هوا و رطوبت زمین عملاً امکان انجام عملیات آسفالت در هیچ مرحله‌ای وجود ندارد.

وی افزود: یکی از دلایل این مسئله این است که دمای محیط برای انجام عملیات آسفالت باید ۲۵ درجه و برای لکه‌گیری باید نهایتاً ۱۰ درجه سانتی‌گراد باشد، همچنین آسفالت از مصالح سنگی تهیه می‌شود و در صورت وجود رطوبت مصالح دستگاه آسیب می‌بیند.

معاون عمرانی شهردار کرمانشاه تصریح کرد: پس از آذرماه هر سال مکاتبات با شهرداری‌های مناطق صورت می‌گیرد و مصوبات لازم برای روکش آسفالت و لکه‌گیری به روش ماشینی و دستی برنامه ریزی می‌شود.

وی ادامه داد: روکش آسفالت و ترمیم آن به روش دستی در سطح کوچه‌ها انجام می‌شود، این‌ روش موجب کاستی‌های زیادی بوده و به همین دلیل عمده گلایه‌ها در همین حوزه است.

اعتصام‌فر خاطرنشان کرد: ما دارای چند روستا و شهرک جدید هستیم که به تازگی به کرمانشاه الحاق شده‌اند، تیم ما در سطح حوزه معاونت گزارش مناطق را بررسی و دسته‌بندی کرده و گزارشات به صورت عملی در سال جدید اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: ۶ میلیون متر مربع معادل حدود ۵۰ درصد از معابر شهری کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ آسیب دیده محسوب می‌شدند، همچنین ۷۰ درصد کوچه‌های سطح شهر آسیب دیده است.

وی عنوان کرد: یک برنامه پنج ساله برای ترمیم ۲۰ درصد از معابر آسیب دیده در هر سال تنظیم شد و در این راستا در هر سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع ترمیم معابر شهری شامل روکش لکه‌گیری و آسفالت انجام می‌شود.

معاون عمرانی شهردار کرمانشاه تشریح کرد: در صورت عملی شدن این برنامه بین پنج تا ۱۰ سال آینده عملاً آسیبی در معابر شهری وجود نخواهد داشت و این مسئله به عواملی مانند میزان تردد در معابر، آسیب مجدد برخی از آنها و اضافه شدن آن به لیست تعمیرات بستگی دارد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ آسفالت یک هزار کوچه و در سال ۱۴۰۲ آسفالت ۹۰۰ کوچه و ۱۹۴ خیابان ترمیم شده است، در حال حاضر بالغ بر هشت هزار و ۷۰۰ کوچه در سطح شهر داریم که پنج هزار کوچه معادل ۷۰ درصد آن به اجرای ترمیم آسفالت نیاز دارد.

اعتصام‌فر گفت: ۲ و نیم میلیون متر مربع از معابر شهری تاکنون آسفالت شده و هر متر مربع آسفالت به سه میلیون ریال هزینه نیاز دارد، در سال جاری سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون میلیارد ریال هزینه آسفالت شده و در سال آینده نیز این هزینه افزایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و دویست هزار متر مربع آسفالت در سال ۱۴۰۳ در معابر شهری اجرا خواهد شد، برای انجام این عملیات چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

اعتصام فر در پایان گفت: یک هزار و ۶۲ چاله در خیابان‌های اصلی و فرعی کرمانشاه وجود دارد که بالغ بر ۵۱۰ چاله در خیابان‌های فرعی است، این چاله‌ها تا نوروز ۱۴۰۳ پر می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار