تابناک هرمزگان- چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی ( اینوماین) با معرفی ۱۰۸ ایده راه‌یافته به مرحله داوری، برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ 07 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// چهارمین جشنواره اینوماین با هدف شناسایی نوآوران فناور بخش معدن و صنایع معدنی، فرصت‌سازی برای صاحبان ایده‌، تجاری‌سازی ایده ‌های برتر، حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه ایرانی، جلب و هدایت سرمایه‌گذاری، همگرایی صاحبان صنعت و پژوهشگران فناور، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت برگزار خواهد شد.

 ایمیدرو از ایده پردازان، سیاست گذاران، دانشگاهیان، فعالان بخش معدن و صنایع معدنی و نیز شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در بزرگترین رویداد نوآوری بخش معدن و صنایع معدنی (جشنواره اینوماین ۴) دعوت می کند. 

افزایش ۲ برابری ثبت ایده نسبت به دوره قبل

چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی توانسته است در ۱۰ محور نوآورانه و فناورانه اعلام شده، ۳۰۰ ایده را جذب کند که نسبت به جشنواره اینوماین ۳ (۱۵۰ ایده)، افزایش ۲ برابری نشان می دهد.

 این محورها شامل «اقتصاد چرخشی معدن»، «معدنکاری»، «اقتصاد و بهره وری سبز»، «انرژی های پاک»، «فناوری ها یا روش های نوین اکتشاف»، «فناوری های نوین بهره برداری و استخراج»، «فناوری های نوین فرآوری مواد معدنی»، «فناوری های نوین در بومی سازی»، «فناوری های نوین در عارضه یابی»، «فناوری های نوین در حوزه صنعت نسل ۴ معدن و به‌کارگیری فناوری ها و تجهیزات نوین» بود.

 حضور ایده های داوری شده در ۴ بخش

 ایده های داوری شده در جشنواره اینوماین 4، براساس سطح آمادگی فناورانه ایده پردازان (TRL) در 4 بخش مشتمل بر جوانه، پیوند، رشد و شکوفایی راه پیدا خواهند کرد. «بخش جوانه» با 40 ایده شامل محققان دانشگاهی، دانشجویان و متخصصان، «بخش پیوند» با 28 ایده شامل هسته فناور یا نوآور و استارتاپ ها، «بخش رشد» با 19 ایده شامل استارتاپ و کسب و کارهای نوپا و «بخش شکوفایی» با 21 ایده، شامل شرکت های دانش بنیان و خلاق است. 

در این دوره جشنواره، ۲۵۰ داور شناسایی و در نهایت ۸۴ داور براساس ایده های ثبت شده، انتخاب شده اند. این داوری ها در ۲۱ نشست تخصصی به مدت ۴ روز انجام می شود. تیم داوری برای هر ایده، متشکل از ۲ داور علمی، یک داور کسب و کار و یک داور صنعتی است.

 چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی طی روزهای ۲۴ تا ۲۶ بهمن در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می شود.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار