تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
طبق گزارش کارشناسان هواشناسی سامانه نیرومند بارشی به دوشاخه مجزا تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 19 March 2024

دشتروم و چرام رکورددار بارش باران / آخرین وضعیت راه ها / تغییر جدید در سیستم بارشی / سقوط خودرو در رودخانه + فیلم

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، همانگونه که کارشناسان هواشناسی اعلام کرده بودند سامانه بارشی از ساعات اولیه صبح امروز ۲۹ اسفند فعالیت خود در استان را آغاز کرد و در بیشتر نقاط بدون وقفه ادامه پیدا کرده است.
بنابر آخرین آمار اعلامی اداره کل هواشناسی استان دشتروم در شهرستان بویراحمد با بارش ۱۲۸ میلیمتر و چرام و ستنگان هم با بارش ۸۵ میلیمتر تاکنون رکورددار فعالیت این سامانه در استان هستند.
بنابر گزارش هواشناسی استان مناطق مختلف استان شاهد بارش‌های خوبی بوده اند به گونه‌ای که در ستنگان ۸۵، لنده ۷۴، جاورده ۷۳، برم سبز ۷۲، آبده گاه ۷۰، دهدشت ۶۶، گنجگون ۶۵.۵، فیلگاه ۶۲، درغک ۶۱، قلعه رئیسی ۶۰.۵، سرفاریاب ۶۰، سوق ۶۰، تنگ پیرزال ۶۰، آبمورد لوداب ۵۷، امامزاده پهلوان ۵۵، ممبی ۵۵، قلعه دختر ۵۵، موشمی زیلایی ۵۵، منصور خانی کاکان ۵۴، امامزاده علی ۵۳، باشت ۵۲، دیل ۵۱، بوستان ۵۰، امیرآباد بابکان ۵۰، لیکک ۴۷.۴، دیشموک ۴۷، وزگ ۴۶، مارگون ۴۵، ماهور باشت ۴۳، چیتاب ۴۳، سی سخت ۴۱، کالوس ۴۱، سرآب ننیز ۳۹، دوگنبدان ۳۸.۲، امامزاده جعفر ۳۵.۲، سینه نمک ۳۲، دلی خمسیر ۳۱، تل گاه ۳۰، یاسوج فرودگاه ۲۹.۱، دمچنار علی کرمی ۲۵، تنگ رواق ۲۴ و کریک ۲۱ میلیمتر باران باریده است.

توصیه های مدیریت بحران
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۲۱:۱۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به آماده باش کامل در استان اشاره کرد و گفت: تا فردا ظهر در آماده باش هستیم.

وی توصیه‌هایی هم به مردم استان کرد و افزود: برخی از محورهای استان مه آلود هستند که رفت و آمد در آنها کمی دشوار است لذا می‌بایست از مسافرت غیر ضرور پرهیز شود.

همچنین به دلیل سیلابی شدن برخی از مناطق روستایی تاکید کرد از عبور و مرور بر روی پل‌های روستایی تا آنجا که می‌شود پرهیز شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به اینکه در برخی از مناطق گرمسیری استان همزمان با تعطیلات نوروز چادرهایی برپا شده است خواستار برچیده شدن چادرها شد چرا که ممکن است کوه‌ها ریزش کنند.

این مسئول در استانداری کهکیلویه و بویراحمد به روستاهای مجاور سدهای استان اشاره کرد و گفت: آب منطقه‌ای استان و مدیرعامل آن در آماده باش کامل هستند که در صورت بروز هرگونه خطری رهاسازی از سدها انجام شود.

تخریب سه دهنه پل در بهمئی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۲۱:۰۷

علیرضا نیکروز با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون تقریباً ۱۳۰ میلی‌متر بارندگی در استان داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خسارت‌های بارندگی در استان گفت: تاکنون سه دهنه پل در بهمیی دچار آسیب شده‌اند.

این مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جابجایی مردم دو روستا در استان گفت: مردم دو روستا که جمعیت آنها افزون بر ۱۶۰ نفر بود شب گذشته جابجا شدن که اگر این کار انجام نمی‌شد به مشکل برمی‌خوردیم.

سقوط خودرو در رودخانه
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۲۱:۰۴

متاسفانه علیرغم اعلام مدیریت بحران مبنی بر محدود شدن سفرهای جاده ای اما امروز شاهد تردد حجم انبوهی از خودروها در جاده های مختلف استان بودیم .

عصر امروز یک خودرو در جاده تنگ پیرزال شهرستان چرام پس از پل درون رودخانه سقوط کرد .

آخرین وضعیت راه‌ها
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۲۱:۰۳

مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی‌رغم بارش شدید باران همه محور‌های استان است و هیچ مسیری مسدود نیست.
حمیدرضا پیمانجو در خصوص آخرین وضعیت محور‌های استان گفت: در تمام محور‌های استان عمدتاً بارش شدید باران را شاهد بودیم. مدیرکل راهداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: رانش و ریزش در معابر برون شهری به صورت مقطعی در تمامی محور‌ها گزارش شده است، ولی با تلاش راهداران کهکیلویه و بویراحمد، در طول ۶ هزار کیلومتر مسیر تاکنون در استان معابر بدون انسداد بوده است. وی یادآور شد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، و بالطبع در استان‌ها، اولویت عملیات راهداری به ترتیت راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی می‌باشد و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم شد. حمیدرضا پیمانجو اظهار داشت: ۲۱ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح استان داریم که هم اکنون در حال بازگشایی در معابر برون شهری هستند. وی حجم ریزش را در محور یاسوج شیراز عظیم اعلام و خاطر نشان کرد: با حضور عوامل راهداری و دستگاه‌های موجود در راهدارخانه مله شور و جانفشانی همکاران، جای هیچ نگرانی برای کاربران جاده‌ای نیست. این مسئول خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز در صورت هرگونه عارضه جاده ای، با سامانه گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.

تغییر در سامانه بارشی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۲۱:۰۲

مچنین طبق گزارش کارشناسان هواشناسی سامانه نیرومند بارشی به دوشاخه مجزا تبدیل شده است.

شاخه نرم با بارش لایت که نیمی از کشور را فرا گرفته است بتدریج در حال عبور از نوار غربی کشور است و به سمت شرق جابجا میشود.
شاخه دوم یک شاخه تندوتیز با بارش تندری و صاعقه است که بصورت یک ناوه عمیقی با گردش خلاف عقربه‌های ساعت از دریای سرخ تا شرق دریای سیاه کشیده شده و با استقرار گردش واچرخند جنب حاره بر روی اقیانوس هند و دریای عرب در حال تزریق رطوبت انبوه و اشباع از بخار آب و تقویت و توسعه است
این شاخه تندری که تا عراق رخنه کرده است بتدریج از سمت مرز‌های غربی طی ساعات آینده فعالیت خود را آغاز خواهدکرد.

دشتروم و چرام رکورددار بارش باران / آخرین وضعیت راه ها / تغییر جدید در سیستم بارشی / سقوط خودرو در رودخانه + فیلم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار