رئیس کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر فارس گفت: نوروز امسال، ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۹۰۷ نفر شب در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان اسکان یافتند و بر اساس اعلام وزارتخانه، فارس بیشترین اسکان در مدارس را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹ 02 April 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:  رئیس کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر فارس گفت: نوروز امسال، ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۹۰۷ نفر شب در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان اسکان یافتند و بر اساس اعلام وزارتخانه، فارس بیشترین اسکان در مدارس را به خود اختصاص داد.
فرشید قاسمی افزود: از ابتدای اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس که ۲۶ اسفند پارسال بود ، ۷۵۸ هزار و ۷۶۶ نفر در قالب ۱۶۷ هزار و ۹۱۳ خانواده در مدارس، معلم‌سراها، اردوگاه‌های دانش‌آموزی و سالن‌های آموزش و پرورش اسکان داده شدند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال هزار و ۱۶۵ مدرسه در سراسر فارس و ۶۱۷ مدرسه شیراز میزبان مسافران نوروزی بود.
او با بیان اینکه اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس نسبت به پارسال تغییر چندانی نداشت، گفت: در ابتدا حدود هشت هزار و ۶۰۰ مدرسه استان برای اسکان اختصاص داده شد و دیگر مدرسه‌ها به صورت رزرو پیش بینی شدند که با استقبال پرشمار مسافران، مدارس رزرو هم به سرعت تجهیز و در اختیار گذاشته شد.
قاسمی اعلام کرد: حدود ۱۰ هزار و ۲۱ کلاس در استان و پنج هزار و ۳۱۱ کلاس در شهر شیراز پذیرای مسافران نوروزی فارس بود و بیشترین پذیرش و اسکان در مدارس مربوط به شهر‌های شیراز، مرودشت و کازرون بود.
او ادامه داد: در سطح استان فارس ۶۲ پایگاه اسکان نوروزی آموزش و پرورش فعال بود که ۶ پایگاه آن در شهر شیراز و ۵۶ پایگاه در سراسر استان مسافران را پذیرش کردند.
قاسمی افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان به عنوان عوامل اجرایی در پایگاه‌های پذیرش نوروزی مشغول فعالیت بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه اسکان مسافران در مدارس تا ۱۲ فروردین ماه ادامه داشت، بیان کرد: کلاس‌های درس به فرش، پتو، یخچال و تلوزیون تجهیز شده و همه مدارس از حمام و آشپزخانه برخوردار بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار