رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در پاسخ به شایعات مطرح شده در مورد آمار سرطان اردکان گفت: آمار شیوع سرطان در اردکان از متوسط استان یزد پایین‌تر است.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱ 09 April 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد، سیدمهدی هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست خبری استاندار یزد با خبرنگاران اردکان در ارتباط با آمار سرطان استان یزد با بیان اینکه دانشگاه هیچ حقی در تصرف در آمار ندارد گفت: طبق آخرین آمار در کل استان یزد 210 در هر 100 هزار نفر سرطان دارند و این عدد برای شهرستان اردکان 177 نفر در هر 100 هزار نفر است و اردکان نسبت به متوسط استان آمار شیوع کمتری در سرطان دارد.

وی با بیان اینکه میانگین کشوری این آمار در 153 در هر 100 هزار نفر است ادامه داد: در ارتباط با سایر شاخص های بهداشتی هم وضعیت شهرستان اردکان خوب است و 42 درصد مردم در شهرستان اردکان مراقبت بهداشتی در دیابت داشتند که متوسط استان از این میزان کمتر است و در سایر حوزه ها هم عمدتا خدمات بهداشتی بیشتری نسبت به میانگین استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد:در زمینه درمان هم خوشبختانه آمارها نشان می دهد که از شهرستان های غیر از یزد، وضعیت درمان اردکان خیلی خوب است که نمود آن اورژانس شهرستان است که هم به لحاظ تعداد تخت، وسعت، تعداد پزشک و موارد دیگر هم بعد از مرکز استان در بالاترین سطح قرار دارد.

هاشمی گفت:اردکان سه درمانگاه شبانه روزی دارد که فعال نیستند و مردم اردکان هم از قدیم عادت داشتند که برای ویزیت سرپایی به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کنند در صورتی که اورژانس از نامش هم پیداست که برای بیماران اورژانسی است.

وی عنوان کرد: امسال فاز دوم توسعه افتتاح شد که 16 تخت در حالت عادی و 20 تخت در حالت بحران به ظرفیت آن اضافه شده و علاوه بر این، ظرفیت های جدیدی از جمله اتاق هاری، اتاق پزشک جدید و موارد مختلف دیگر به این مجموعه اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد:‌از یکی دو ماه قبل هماهنگ کردیم که درمانگاه های شبانه روزی موظف شدند در ایام عید خدمات رسانی کنند وگرنه مجوز آنها باطل می شود و طبق گزارش هایی که داریم به جز روز نخست نوروز که یک درمانگاه از انجام مصوبه استنکاف کرده، سایر روزها این درمانگاه ها خدمات ارائه کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار