مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استراتژی مهم برنامه سلامت خانواده در کشور، سواد سلامت است، در حقیقت نگاه برنامه سلامت خانواده صرفاً یک نگاه پزشکی بالینی نیست بلکه نگاه به آن پیشگیرانه و در راستای ارتقای سلامتی است.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲ 20 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، فرشید رضایی اول اردیبهشت‌ماه درنشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه شعار امسال سلامت خانواده با موضوع مردمی‌سازی سلامت است، اظهار کرد: سلامت خانواده مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت بوده که به نوعی نسخه جدید و به روز شده‌ای از پزشکی خانواده است که در ۱۷ سال گذشته انجام می‌شد.

وی افزود: خلق سلامت از خانواده، رفتار‌های درون خانواده، شغل و شرایط اجتماعی و اقتصادی اعضای خانواده تا مراودات اجتماعی در محل کار و سبک زندگی مردم شکل می‌گیرد، اگر موفق نشده باشیم مسیر را برای مردمی سازی سلامت هموار کنیم با بیماری‌ها روبرو خواهیم شد و باید در حیطه درمان خدمت کنیم.

مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: امروز افتتاحیه برنامه سواد سلامت دانش‌آموزان عشایر را خواهیم داشت، استراتژی مهم برنامه سلامت خانواده در کشور سواد سلامت است، در حقیقت نگاه برنامه سلامت خانواده صرفا یک نگاه پزشکی بالینی نیست بلکه نگاه پیشگیرانه و در راستای ارتقای سلامتی است.

رضایی یادآور شد: برای اجرا و پرداختن به سواد سلامت ذیل سندی که در کشور تهیه شده از محروم‌ترین و نیازمندترین اقشار یعنی عشایر چهارمحال و بختیاری آغاز و تا مهرماه که بحث سواد سلامت برای عشایر استان‌های مختلف پیش برده شود توسعه پیدا می‌کند.

وی گفت: در مسیر افزایش سواد سلامت، باید امسال معضل سرویس‌های بهداشتی مدارس عشایری که یک معضل بسیار جدی در برخی مناطق بوده را رفع کنیم تا کودکان بتوانند سلامتی را احساس کنند، از طرفی در برنامه سواد سلامت به مادران کودکان، معلمان مدارس و بحث فراهم کردن ملزومات توجه ویژه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار