علیرضا عباسی نماینده کرج درمجلس یازدهم با اشاره به کسری و تورم ناشی از ناترازی بودجه طی سالهای گذشته افزود: تلاش مجلس و دولت باید بر حداقل رساندن کسری بودجه می باشد و این مسیر جز با مشارکت مردم وحمایت ازتولید اتفاق نمی افتد.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲ 24 April 2024

به گزارش «تابناک البرز» این استاد دانشگاه تصریح کرد:در سال ۱۴۰۰ تولید وخرید گندم درکشور ۴ میلیون تن بود که ۷و نیم میلیون تن واردات درحالی انجام گرفت که امکان تولید داخل وجود داشت،همین میزان واردات منجر به خروج ارز و ناترازی بودجه شد.

وی با بیان اینکه با مصوبات مجلس یازدهم میزان حمایت از کشاورزان افزایش یافت گفت: اگر دنبال این هستیم که معیشت ،اشتغال و سطح زندگی مردم با کیفیت شود باید به سمتی برویم که از تولید داخل بیشترین حمایت صورت گیرد.اگر رویه ۲ تا ۳ سال گذشته از سوی مجلس و دولت پیگیری و ادامه یابد می توانیم کسری بودجه را به حداقل رسانده وتورم را مهار کنیم.

عباسی خاطر نشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند یعنی باید از ظرفیت مردمی بهره گرفت چون با دستورنمی شود تولید را بالابرد.

وی در ادامه خواستار رفع موانع برای مشارکت در امر تولید شد و گفت:در مجلس قانون تسهیل کسب و کار را تصویب کردیم  تا یکسری رانت خواری ها و امضا های طلایی که می توانست مانع حضور مردم شود برداشته شد، لذا اگر قوانین اجرایی شده و بسترمناسب فراهم شود می توانیم تورم را مهار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار