مدیرعامل شرکت تعاونی آبزی‌گستران امروز اهواز، وجود قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید آبزیان را از موانع مهم در توسعه صادرات دانست و از مسئولان مربوطه تقاضا کرد با تمام قدرت از تولید حمایت و برای رفع موانع موجود تلاش کنند.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ 28 April 2024

تابناک خوزستان: محسن امانی روز یکشنبه در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران بیان کرد: در تلاش هستیم برای افزایش تولید و بهبود بهره‌وری، به عنوان یک شرکت پیشرو از روش‌های نوین تولید در زمینه آبزیان استفاده کنیم.

وی پیشنهاد کرد: دستگاه‌های ذیربط برای ایجاد تنوع در تولید و ارتقای سطح تولید با سازمان شیلات در راستای ایجاد تنوع گونه ای همکاری کنند و شرایطی را مهیا کنند که بتوان از گونه‌های جدید با قابلیت تولید بیشتر و صادرات پذیر به کشورهای مقصد استفاده کرد.

این تولیدکننده که در زمینه تکثیر و پرورش انواع ماهیان گرمابی مشغول فعالیت است و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم را فراهم کرده گفت: اگر شرایط مساعد باشد تولید امسال نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

امانی با بیان اینکه این گونه ماهیان بیشتر توسط خریداران بومی به کشور عراق صادر می‌شوند اظهار کرد: صادرات ماهیان گرمابی در سال‌های اخیر دچار چالش‌های فراوان شده و خسارات سنگینی به بخش تولید ماهیان گرمابی کشور وارد کرده است؛ برای اصلاح روند صادرات به عراق که عمده مصرف کننده ماهیان گرمابی کشور است نیاز است با روابط دیپلماتیک و احداث بازارچه‌های مرزی دیدار مستقیم بین تولیدکنندگان و طرف عراقی برقرار شده و محصولات تولیدی به صورت پایاپای در اختیار متقاضی عراقی قرار گیرد.

مدیر عامل این شرکت آبزی‌پروری خاطرنشان کرد: با تاکید مدیران استانی و وزارت کشور، موضوع زنجیره ارزش در ردیف مصوبات استان خوزستان قرار گرفت که انتظار می‌رود این روند تا حصول نتیجه نهایی که افزایش تولید و بهره‌وری بیشتر در تولید آبزیان فعلی و گونه‌های جدید قابل تولید در استان خوزستان است تداوم یابد.

وی افزود: مهمترین دغدغه و مشکلات تولیدکننده‌ها در حال حاضر تامین نهاده‌ها و همکاری بهتر ارگان‌های ذی‌ربط در زمینه افزایش تولید است.

مدیر عامل شرکت تعاونی آبزی‌گستران امروز اهواز ادامه داد: اصلاح نژاد گونه‌های فعلی و افزایش گونه‌های جدید به سطح زیر کشت فعلی می‌تواند موجب رشد مضاعف تولید در سطح زیر کشت موجود شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار