کد خبر: ۱۱۶۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳ 06 May 2024

به گزارش تابناک مازندران از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، نودو یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر عصر یک‌شنبه با حضور اعضای این شورا و شهردار ساری با موضوع طرح سوال از شهردار برگزار شد. 

 

پاسخ شهردار ساری به ابهامات شورای شهر  

 

بر اساس این گزارش ، شهردار ساری به سوالاتی از جمله انتصابات نامناسب، وضعیت نامناسب آسفالت‌ خیابان‌ها، ناتمام ماندن پروژه‌های شهری، پروژه هدایت آب‌های سطحی و عدم حضور در دفتر کار پاسخ داد.

  1. محمدحسین قبادی گفت: برای اولین بار جزییات واریزی شب عید را برای اعضای شورای شهر ارسال کردیم از دوره سوم شورا که در شهرداری ساری مشغول خدمت هستم؛ هیچ شهرداری اینگونه اقدام نکرد.
  2.  
  3. وی طرح سوال و استیضاح را حق قانونی شورای شهر عنوان کرد و ضمن غنیمت شمردن این فرصت آن‌را تلنگری برای مجموعه شهرداری دانست.
  4.  
  5. قبادی پیگیری پرداخت حقوق و عیدی کارکنان را یادآور شد و گفت: این امر مهم نیز با کمک کمیسیون‌های چندگانه شورا محقق شد.
  6.  
  7. وی بدهی به تامین اجتماعی را بلای جان شهرداری ساری دانست و افزود: از ابتدای شورای شهر دوره ششم تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی پرداخت شده است شاید اگر این بدهی نبود چند تقاطع غیرهمسطح در شهر می‌توانستیم احداث کنیم‌.
  8.  
  9. قبادی افزود: افزایش چشم گیر سرانه درآمدی و سهیمه قیر رایگان ، سرانه فضای سبز با بهره برداری پارک‌ جنگلی سکوتپه در این دوره مدیریت اتفاق افتاده است.
  10.  
  11. شهردار ساری این را هم گفت: مگر در دوره‌های گذشته شهرداری حقوق معوقه نداشته است؟ این در حالیست که امروز شهرداری با بیشترین حجم از نیروی انسانی و افزایش دستمزد، حقوق معوقه ندارد.
  12.  
  13. وی مدیریت استرس و تنش را مهم‌ترین اولویت در بدو ورود خود بر مسند شهرداری دانست و ادامه داد: گواه این موضوع همین که بانوان شهرداری به پارک‌ها منتقل نشده و زباله جمع‌آوری نمی‌کنند

 

  1. قبادی یادآور شد: همچنین اخذ مصوبه شورای تامین جهت عدم مسدود کردن حساب شهرداری با کمک فرماندار مرکز استان میسر شده است.
  2.  
  3. شهردار ساری در فواصل سخنان خود از مدیرکل مالیاتی به‌واسطه در نظر گرفتن رقم‌قابل توجهی از ارزش افزوده قدردانی کرد.
  4.  
  5. وی افزود: چنانچه بانک شهر با شهرداری ساری همراهی و تعامل لازم را در سال جدید نداشته باشد با توجه به مذاکراتی که با بانک صادرات و سپه داشتیم نسبت به انعقاد قرارداد جدید با یکی از این دو بانک اقدام خواهیم کرد.
  6.  
  7. قبادی در خصوص هدایت آب‌های سطحی گفت: درخواست اجرای پروژه هدایت آب های سطحی را برای شورای شهر ارسال کردیم اما شورای شهر این مصوبه را رد کرد بطوریکه مبلغ این مصوبه ۳۳ میلیارد تومان بوده است و در جلسه شورای شهر فاقد اولویت تشخیص داده شد.
  8.  
  9. وی در پاسخ به عدم حضور در دفتر کار گفت: با نشستن در دفتر کار مشکل شهرداری حل نمی‌شود برخی از کارها نیاز به چانه‌زنی ، رابطه و‌ پیگیری در دیگر دستگاه‌ها دارد، جلسات مکرر با حضور دکتر بابایی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در سازمان تامین اجتماعی باعث شد تا بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شود.
  10.  
  11. شهردار ساری با بیان اینکه خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری محسوب می‌شود به برپایی میز خدمت در مساجد، مصلای نماز جمعه و شهرداری‌های مناطق اشاره کرد و افزود: در این دیدارها به بسیاری از مطالبات مردم شریف ساری پاسخ داده شد.
  12.  
  13. وی در خصوص پروژه‌های شهری گفت: پروژه انبار توشه و پارک جنگلی شهید نوبخت روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و پروژه زباله‌سوز ساری نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد در حال انجام است.
  14.  
  15. قبادی مبنای اخذ عوارض ارزش افزوده را قانون و مصوبه کمیسیون ماده 5 عنوان کرد و افزود: برای املاک شهرداری از ظرفیت مولد سازی استفاده کرده و به تعیین کاربری املاک برای سرمایه‌گذاری اقدام کردیم. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار