مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: در 18 ماه گذشته بیش از 35 رویداد مهم کشوری و بین المللی به همراه بیش از 160 مسابقه منطقه ای و لیگی در استان میزبانی شده است.
کد خبر: ۱۱۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 28 October 2015
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۳۵ رویداد مهم کشوری و بین المللی به همراه بیش از ۱۶۰ مسابقه منطقه ای و لیگی در استان میزبانی شده است.

مجتبی جوهری از برگزاری بیش از ۳۵ رویداد مهم کشوری و بین المللی به همراه بیش از ۱۶۰ مسابقه منطقه ای و لیگی طی ۱۸ ماه گذشته به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: این رقابتها شامل برگزاری مسابقات ملی، بین المللی و کشوری در رده های سنی مختلف بوده است که از جمله آنها می توان به برگزاری مهمترین رویداد ورزشی کشتی آسیا تحت عنوان جام جهان پهلوان تختی، مسابقات کاراته بین المللی و آسیایی، جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون، حضور تیم کشتی مجارستان در استان و دیدار با تیم های منتخب کرمانشاه و اسلام آبادغرب و... اشاره کرد.

جوهری گفت: یکی از سیاست های راهبردی ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ۲ سال گذشته باز کردن درهای کرمانشاه به روی مسابقات و میزبانی های ملی و بین المللی بوده است و در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان استان همواره از میزبانی در راستای توسعه ورزش استقبال کرده است.

وی افزود: ورزش و جوانان استان کرمانشاه با علم به اینکه میزبانی رقابتهای مختلف علاوه بر ایجاد تحرک و شور و نشاط در جامعه ورزش، پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف ورزش  را نیز در بر خواهد داشت در این راه گام برداشته است و با میزبانی رقابتهای مهم به سوی افق های روشن در عرصه ورزش به پیش می تازد.

توسعه توریسم ورزشی در استان کرمانشاه

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اظهار داشت: موضوع مهم و پر اهمیت در پذیرش میزبانی های ورزشی تلاش در جهت توسعه «توریسم ورزشی» است. واژه ای زیبا که با مدیریت قوی و برنامه ریزی جامع به همراه لزوم اعتقاد به شکل گیری فعالیت‌های ورزشی همگانی و قهرمانی به واقعیت خواهد پیوست.

جوهری ادامه داد: برگزاری جشنواره سنگنوردی بیستون، جام تختی، رقابتهای بین المللی کاراته در سطوح مختلف، میزبانی های پیش رو از جمله کونگ فو، میزبانی های استان در جشنواره های مختلف از جمله پاراگلایدر و ... همگی گام برداشتن در مسیر عملی شدن «توریسم ورزشی» است.

این مسئول تصریح کرد: ورزش در جهان امروز یکی از حوزه‌های پراهمیت صنعت گردشگری در دنیاست که متاسفانه به مانند بسیاری از بخش‌های این حوزه در ایران مقوله‌ای نوپاست و هنوز بسیاری از افراد از جایگاه این حوزه در صنعت گردشگری بی‌ اطلاعند. ورزش استان کرمانشاه با علم به اهمیت این حوزه امروز به دنبال سهم بیشتری از توریسم ورزشی است.

وی گفت: برگزاری تورنمنت‌های ورزشی در سطح بین‌المللی تحولات عظیم اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی برای کشور میزبان به ارمغان می‌آورد و این موضوع به حدی برای دولتمردان کشورهای توسعه یافته و مترقی دارای اهمیت است که برای به‌دست‌آوردن میزبانی رقابت‌های بین‌المللی به انواع راه‌ها و روش‌ها متوسل می‌شوند.

برگزاری مسابقات کونگ فوی قهرمانی آسیا به میزبانی قصرشیرین

جوهری یادآور شد: مدتی پیش آمادگی استان کرمانشاه برای میزبانی دیدارهای تیم ملی فوتبال بزرگسالان عراق در راه راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نگاه بسیاری از رسانه ها در سطح ایران و کشورهای عربی را به خود اختصاص داد و در صورت قطعی شدن آن شاید به دلیل مجاورت و حسن همجواری میان ایران و عراق سعم ورزش استان از توریسم ورزشی به شدت افزایش می یافت.

وی ادامه داد: با این حال امروز ورزش و جوانان استان به دنبال راههای گسترش این مراودات با عراق و سایر کشور هاست و میزبانی اردو ها و مسابقات و در کانون توجه قراردادن امکانات و جذابیت های شهر مرزی و زیبای قصرشیرین در این راه می گنجد.

جوهری گفت: میزبانی شهرستان مرزی قصرشیرین در رقابتهای کونگ فو قهرمانی آسیا نیز که در دی ماه برگزار خواهد شد رویداد دیگری است که امروز نگاهها را به سوی قصرشیرین معطوف کرده است و این همان هدفی است که اداره کل ورزش و جوانان با تمرکز زدایی میزبانی ها از مرکز استان به دنبال آن است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در پایان افزود: علاوه بر این در سالجاری از فروردین ماه تاکنون استان کرمانشاه میزبان رویدادهای مهمی چون کشتی لیگ برتر باشگاههای کشور، مسابقات کشتی انتخابی تیم ملی جوانان در هر ۲ رشته آزاد و فرنگی، مسابقات کشوری پاراگلایدر، مسابقات کشوری باستانی، مسابقات بین المللی کاراته، میزبانی اردوی تیم ملی کاراته بزرگسالان و ... بوده است و تا پایان سال نیز این روند ادامه خواهد یافت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار