تابناک کهگیلویه وبویراحمد
طبق نظر کارشناسان سقوط «سنگ چهره» ناشی از دست‌کاری تکیه‌گاه این سنگ برای کشف زیرخاکی بوده است
کد خبر: ۱۱۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 28 October 2015
رئیس شورای اداری سرفاریاب گفت: طبق نظر کارشناسان سقوط «سنگ چهره» ناشی از دست‌کاری تکیه‌گاه این سنگ برای کشف زیرخاکی بوده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ،در پی درج خبر (تخریب اثر چند هزار ساله+عکس )در همین سایت و پیگیری های به عمل آمده خبر های جدید حکایت از شناسایی ومعرفی افرادی که مسبب این اتفاق ناراحت کننده بودند، دارد.
«سنگ چهره» یکی از جاذبه‌های طبیعی و به عنوان نماد روستای مه‌گردی از توابع بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام واقع در استان کهگیلویه وبویراحمد بوده که خودنمایی این اثر خارق‌العاده همه ساله گردشگران و طبیعت‌ دوستانی از اقصی نقاط کشور را به خود جذب می‌کرد.
خودنمایی «سنگ چهره» در ۱۰۰ متری روستای متروکه مه‌گردی و بر فراز صخره‌ای به ارتفاع ۸۰۰ متر در لبه پرتگاه بلند درس استواری می‌داد اما این روزها از سوی دستان بی‌رحم سودجویان تعادلش به هم خورده و بر زمین نقش بسته است.
اتفاق ناگواری که شنیدن آن برای طبیعت دوستان و گردشگران خوشایند نبود؛ سقوط «سنگ چهره» این جاذبه سحرانگیز را برای همیشه نابود کرد.
غلامحسن آتش‌سودا بخشدار سرفاریاب در جمع خبرنگاران در تشریح تخریب این بنای گردشگری تصریح کرد: چهار نفر که ادعا داشتند به قصد تفریح و بازدید از این اثر به محل استقرار سنگ عزیمت کرده بودند باعث سقوط سنگ شدند.
رئیس شورای اداری سرفاریاب افزود: بر خلاف نظر گردشگران، کارشناسان معتقدند این افراد با هدف کشف زیرخاکی از تکیه‌گاه سنگ اقدام به دستکاری کرده و این کار منجر به سقوط سنگ شده است.
آتش‌سودا با بیان این‌که هر چهار نفر شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شدند افزود: پس از تشخیص اظهارات و انگیزه متمهان نسبت به برخورد قضایی اقدام خواهد شد.
رئیس شورای اداری سرفاریاب افزود: این سنگ صدها سال است که پابرجا مانده و گردشگرانی را به خود جلب کرده است.
این مسئول از شکستگی پای یک از متهمان حین سقوط سنگ خبر داد و گفت: یکی از این افراد حین دست‌کاری دچار مصدومیت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار