تعطیلی هشت ماهه سایت پروازی شهران با سابقه دو دهه پرواز کایت و پاراگلایدر در پایتخت، بلاتکلیفی کایت سواران تهرانی و مربیان و دست اندرکاران این رشته ورزشی را در پی داشته است.
کد خبر: ۱۲۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 04 November 2015
سایت پروازی شهران از جمله معروف ترین سایت های پروازی ایران که در شمال غربی شهر تهران واقع است تا همین چند ماه پیش روزانه شاهد پرواز تعداد بسیار زیادی از کایت و پاراگلایدر سواران حرفه ای و تازه کار بود. 

اما از اسفند سال گذشته که با استناد به برخی دلایل امنیتی این سایت بسته اعلام شده حدود سه هزار ورزشکار دوستدار این رشته با نبود مکانی مناسب برای فعالیت خود در پایتخت مواجه شده اند و از زمان تعلیق فعالیت های این سایت پروازی، خلبانان تهرانی برای پرواز با وسایل پروازی بلاتکلیفند و آواره این جا و آنجا شده اند.

علیرضا زارعی یکی از پیشکسوتان این رشته ورزشی در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: صدها تن از مربیان، پیشکسوتان و شاغلان در باشگاه های ورزش هوایی تهران هشت ماه است که بیکارند و ضررهای مالی زیادی متحمل شده اند که این اقدام بر اثر دخالت های بی مورد نهادهای مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه دخالت برخی ارگان های نظامی و نهادهای غیر مرتبط از جمله شهرداری تهران باعث پیچیده شدن وضعیت این رشته ورزشی شده است ابراز امیدواری کرد تا هر چه زودتر این جاذبه توریستی در منطقه پنج شهر تهران دوباره فعال شود.

زارعی با بیان اینکه ورزش پاراگلایدر از سایر ورزش های دارای فدراسیون همچون گلف، هاکی، اسکواش عقب تر نیست گفت: ورزشکاران رشته های پروازی خواهان فدراسیون شدن انجمن های ورزش هوایی هستند زیرا با تغییر ساختار می توانند بسیاری از خواسته های خود را بهتر پیگیری کنند.

رئیس هیات انجمن های ورزشی استان تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بسته شدن سایت پروازی شهران براساس اعلام مراجع ذیصلاح و به منظور تامین امنیت حریم هوایی تهران انجام شد تصریح کرد: تا کنون دو جلسه مشترک برای حل و فصل این مشکل برگزار شده که دراین نشست ها قول هایی مبنی بر باز شدن دوباره این سایت پروازی داده شده است.

به گفته یحیی دادئی، از هشت ماه گذشته هیچ پروازی از سایت شهران انجام نمی شود.
وی افزود: با استقرار عوامل انتظامی دراین سایت و ایجاد مکانیزم نظارتی و بازدیدهای منظم می توان این حاشیه سازی های بی مورد را کنترل کرد.

پرواز کایت و گلادیاتورها در ارتفاعات شمالی منطقه شهران در غرب تهران انجام می شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار