مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت:
تنها به واحدهایی که 10 یا بالای 10 میلیون ریال خسارت دیده اند ویا لوازم منزلی که به علت سیلاب دیگر قابل استفاده نیستند، هزینه خسارت ناشی از سیل اخیر پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۲۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 08 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: تنها به واحدهایی که 10 یا بالای 10 میلیون ریال خسارت دیده اند ویا لوازم منزلی که به علت سیلاب دیگر قابل استفاده نیستند، هزینه خسارت ناشی از سیل اخیر پرداخت می شود.
فریادرس شهبازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مردم خسارت دیده خواست: تنها یکبار و آن هم برای تشکیل پرونده و تکمیل فرم دریافت خسارت به بنیاد مسکن مراجعه کرده و از مراجعه مکرر به این نهاد برای پیگیری روند دریافت خسارت خودداری کنند.
وی افزود: همه امور پیگیری و فعالیت های مرتبط با دریافت خسارت توسط کارکنان خود بنیاد مسکن انجام می شود و حضور مداوم افراد خسارت دیده فقط موجب کندی روند کارها و اتلاف وقت کارکنان و عوامل اجرایی این دستگاه می شود و خسارت دیدگان از طریق سیستم پیامکی در جریان امور قرار می گیرند.
شهبازی اظهار کرد: ساختمان های خسارت دیده پس از ثبت نام توسط کارشناسان تقسیم بندی شده و با مراجعه بازرسان و ناظران به منازل آسیب دیده میزان خسارت های وارد شده ارزیابی و به ستاد بازسازی خسارت های منازل سیل زده ارسال می شود.
وی با تاکید بر اینکه بعد از بازرسی و ارزیابی میزان خسارت ها، افراد از طریق پیام کوتاه باید به دفاتر پستی برای ادامه روند پیگیری وضعیت دریافت خسارت ها مراجعه کنند، یادآورشد: همه مراحل هزینه دفاتر پستی در این خصوص رایگان است و متصدیان دفاتر پستی حق دریافت وجه از خسارت دیدگان ندارند.
به گفته وی خسارت دیدگان باید قبل از تعمیر یا دور ریختن وسایل خسارت دیده منزل خود از آنها فیلم یا عکس گرفته و به عنوان سند و مدرک به کارشناسان این دستگاه ارائه دهند و منتظر دریافت پیامک از سوی سامانه بنیاد مسکن استان باشند.
بیشتر نقاط استان ایلام اوایل آبان ماه سال جاری شاهد بارش باران سیل آسایی بود که این بارش شدید و بی سابقه 330 میلی متری باران باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و خسارت به بیش از یک هزار دستگاه خودرو شد این سیلاب همچنین چهار کشته و 20 مصدوم نیز به جای گذاشت.
بر اساس برآورده ها بیش از 10 هزار میلیارد ریال در نتیجه این سیل خسارت به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، مسیل ها، منازل مسکونی و واحدهای تجاری، خودروها و فضاهای عمومی وارد شده است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار