اجرا و تکمیل طرح های مرتبط با گردشگری ، کشاورزی و صنایع و معادن در اولویت برنامه های فرمانداری مشگین شهر قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳ 13 March 2015

فرماندار مشگین شهر گفت: در این شهرستان مسیر توسعه متوازن سه محوری با جدیت دنبال می شود.

به گزارش ساوالان خبر ابراهیم امامی افزود: اجرا و تکمیل طرح های مرتبط با گردشگری ، کشاورزی و صنایع و معادن در اولویت برنامه های فرمانداری قرار گرفته است.

وی گفت: در زمینه گردشگری رویکرد توسعه زیر ساخت ها و تکمیل پروژه های سودده با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریال در کنار ۱۷ میلیارد ریال اعتباری که در اختیار ادارات مختلف بوده در فصل گردشگری هزینه خواهد شد.

او تکمیل پروژه بازار مجموعه شیخ حیدر و ساختمان موزه شهرستان ، شروع عملیات تهیه بانک جامع اطلاعاتی و نقشه جامع گردشگری ، برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره ملی توسعه پایدار گردشگری با رویکرد بوم گردی روستایی و عشایری و معرفی قابلیت های گردشگری و میراثی شهرستان باهدف جذب سرمایه گذار ، برنامه ریزی برای توسعه توریسم ورزشی با محوریت کوهنوردی و پرواز با گلایدر و پاراگلایدر را از جمله این برنامه ها ذکر کرد.

وی اظهار کرد: همچنین بیش از ۱۰ پروژه زیر ساختی در گستره شهرستان شامل راه اندازی مجموعه پل معلق به عنوان بزرگترین مجموعه گردشگری استان ، مجموعه بالن سواری سایت های ورزشی ،بانجی ، جامپینگ ، سایت اسب سواری ، شهربازی و تالار و رستوران بزرگ در دست اقدام است.

امامی افزود: همایش ملی سرمایه گذاری ژئوترمال و زمین گرمایی باهدف راه اندازی شهرک سلامت و شهرک گلخانه ای و گردشگری در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال که ۶۰ میلیارد ریال آن از طرح پایلوت به این حوزه اختصاص یافته از دیگر برنامه ها است.

وی گفت: مشگین شهر با توجه به استعداد و پتانسیل های موجود خود از لحاظ کمی و کیفی زمینه بسیار مساعدی برای گسترش بخش کشاورزی دارد و باید توسعه کارآفرینی، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و تولید کنندگان و خروج از اقتصاد تک محصولی توجه ویژه شود.

شهرستان مشگین شهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در شمال غرب اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.

ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار