مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت : وقف مشارکتی و صنفی گره گشای مشکلات جامعه است.
کد خبر: ۱۴۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 12 December 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده در سومین روز از هفته گرامی داشت وقف افزود: وقف هنوز در جامعه جا نیفتاده و این سنت حسنه در جامعه مظلوم واقع شده است.
وی با بیان اینکه همه بشریت بدهکار وقف هستند و همه ما باید در حد توان به ترویج و تبیین وقف بپردازیم، افزود: خداوند بزرگ ترین واقف است و جهان را برای بشریت وقف کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، حراست و مراقبت از موقوفات و اراضی وقفی را وظیفه همگان دانست و گفت: نگاه اسلام به بقاع متبرکه نگاه ویژه است.
این مسئول با بیان اینکه امام زادگان(ع) مدافعان واقعی قرآن هستند، تصریح کرد: آثار و برکات زیادی را در اماکن متبرکه می بینیم که نیازمند شناسایی آن ظرفیت ها هستیم.
علیزاده با اشاره به اینکه هرجایی که آستان مقدس امام زاده(ع) باشد، مردم آن منطقه متعهدتر و مذهبی تر هستند، ادامه داد: ولایت مداری و قرآن محوری را مدیون امام زادگان(ع) هستیم.
علیزاده به پروژه عمرانی طرح توسعه حرم امام زاده عباس (ع) ساری اشاره کرد و گفت: از مسئولان و مردم ولایت مدار شهرستان ساری درخواست دارم بقعه امام زاده عباس (ع) ساری را دریابند.
وی با اشاره به اینکه حضرت آیت الله جوادی آملی و مقام معظم رهبری عنایت خاصی به بقاع متبرکه و امام زاده عباس (ع) ساری دارند، تصریح کرد: طرح توسعه حرم امام زاده عباس (ع) ساری پس از گذشت چندسال هنوز تکمیل نشده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه پزشکان و اصناف می توانند در حوزه عمرانی بقاع متبرکه خدمات شایسته ای از خود برجای گذارند، گفت: ساختمان و بارگاه امام زاده عباس (ع) ساری آبرویی برای مردم ساری و استان مازندران است اما تاکنون جایگاه این بقعه متبرکه در جامعه مغفول مانده و غریب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار