مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: خون دلها خورده شده و سختی های بسیار کشیده شده تا پروژه داریان به ثمر برسد و اینکه برخی به راحتی این زحمات را زیرسوال می برند خیلی جفا است.
کد خبر: ۱۵۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 28 December 2015
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: خون دلها خورده شده و سختی های بسیار کشیده شده تا پروژه داریان به ثمر برسد و اینکه برخی به راحتی این زحمات را زیرسوال می برند خیلی جفا است.
 
به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، سید محمدرضا رضازاده مدیرعامل شرکت در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) که در محل کارگاه طرح داریان برگزار شد، اظهار داشت: در فراز و فرودهای منطقه وجود چنین علما و روحانیتی چون امام جمعه محترم پاوه نعمتی بزرگ است و ما با حضور ایشان در وهله های مختلف از حمایت های ایشان برخوردار بوده ایم.

وی افزود: هنوز پاوه خاطره مقاومت ها و خاطره شهدای بزرگی چون شهید چمران را به خاطر دارد؛ زمانی که پیام کوبنده امام خمینی (ره) برای کمک به نیروها و مردم منطقه صادر شد، مردم این منطقه ایستادگی ها و از خودگذشتگی های بسیاری در دفاع از انقلاب و میهن اسلامی داشتند و شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب کردند .

مهندس رضازاده تصریح کرد: همه شهرهای ایران در طول انقلاب و در طول دفاع مقدس از خود گذشتگی کردند، اما شهر پاوه از این حیث از شهرهای مثال زدنی و مایه افتخار کشور است.

وی ادامه داد: بیخود نیست که 8 سال مردم تعاملی مثال زدنی با مسئولان و مهندسان داشتند چرا که مردم پاوه از فرهنگ غنی برخورداند و وجود این فرهنگ به دلیل حضور علمای دینی و روحانیت منطقه است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه امروز این توفیق را داشته ایم که میلاد پیامبر اعظم را در محل این پروژه بزرگ ملی جشن بگیریم، گفت: هنوز کارهای جانبی وجود دارد، جاده ها باید تکمیل شوند، برخی اماکن که در روستاهای اطراف است باید به سامان برسند؛ امروز صبح بازدیدی از اقداماتی که تاکنون انجام شده داشتیم و در ادامه نیز، بازدیدهایی از منطقه خواهیم داشت تا هر آنچه می توانیم برای توسعه منطقه و رفاه بیشتر مردم انجام دهیم را اجرایی کنیم.

وی افزود: تصمیم بر این شده خانه هایی که در روستای هجیج به تملک درآمده برای تبدیل به زائرسرای امام زاده عبیدا... در نظر گرفته شوند و جاده هایی نیز در این منطقه تکمیل شوند، اجرای طرح فاضلاب روستای هجیج نیز در برنامه است.

مهندس رضازاده با اشاره به هفته وحدت گفت: پاسداشت این وحدت بسیار مهم است چرا که دشمنان ما می خواهند که با برهم زدن وحدت، به برادرکشی و به جان هم انداختن مسلمانان منطقه اقدام کنند و با اختلافی که بین مسلمانان ایجاد می کنند بتوانند منابع کشورهای منطقه را غارت کنند، قیمت نفت را در سایه همین اختلافات به پایین ترین حد ممکن برسانند تا مردم منطقه در فقر بمانند.

وی ادامه داد: اگر امروز در اطراف ایران آتش جنگ است و ایران جزیره ای امن است در سایه همین وحدت بین مردم ماست و باید هوشیارانه این وحدت را حفظ کنیم و به گروهکهایی که آموزش یافته اند برای اختلاف افکنی بین ما، اجازه نفوذ ندهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه طرح بزرگ داریان به ثمر رسید تا بتوانیم بخشی از حق آبه های قانونی مان را که در آبهای منطقه داریم حفظ کنیم و از انرژی برق آن بهره مند شویم، گفت: قبل از آبگیری سد داریان، مردم منطقه عظمت تونل آب بر نیروگاه، تونل انحراف و دیگر تأسیسات ایجاد شده را به چشم می دیدند، اما امروز با آغاز آبگیری، این تأسیسات عظیم که بیان گر تلاشهای پیگیر و عظیم نیروی متخصص و مومن فعال در این سد هستند به راحتی قابل مشاهده نیستند.

وی افزود: خون دلها خورده شده و سختی های بسیار کشیده شده تا این پروژه به ثمر برسد و اینکه برخی به راحتی این زحمات را زیرسوال می برند خیلی جفا است.

مهندس رضازاده خاطرنشان کرد: مهندسان ایرانی، دهها و صدها متر گالری زدند، حفاری کردند، غواصی کردند تا ماهیت چشمه و مسیر آب را شناسایی کنند و در نهایت موفق شدند آب چشمه را با کیفیت و دبی همیشگی خود به ترازی 120 متر بالاتر از تراز قبلی هدایت کنند و اجرای چنین پروژه ای در سطح جهان کم نظیر است.

وی ادامه داد: اما برخی انقدر بی انصافانه شک و تردید ایجاد کردند که خبرنگاری با بنده تماس گرفت و گفت که می گویند آب چشمه با آب رودخانه قاطی می شود، من به ایشان گفتم که پاسخگویی به این شبهه هیچ علم و تخصص خاصی نمی خواهد، قانون طبیعی ظروف مرتبط می گوید امکان ندارد دو ظرف به هم راه داشته باشند اما آب یکی در ارتفاع بیشتر قرار بگیرد، پس از نظر طبیعی امکان ندارد آب دریاچه سد با آب چشمه قاطی شوند چرا که اگر اینگونه بود، یکی با تراز بالاتر سرازیر نمی شد و هر دو بعد از مدت اندکی به یک سطح می رسیدند.

مهندس رضازاده اذعان داشت: برخی می گویند آب چشمه بیش از درآمد نفتی برای ما درآمدزایی دارد، باید پرسید در طی سالها و قرنهای گذشته چرا از این درآمد استفاده نکرده اید؟ پاسخ روشن است چرا که دسترسی به آب چشمه در مظهر قدیم آن بسیار سخت بود به طوری که دو کارخانه آب معدنی برای استفاده از آب چشمه در سالهای گذشته احداث شد و هر دو ورشکست و تعطیل شدند اما امروز مظهر جدید چشمه دسترسی مناسبی دارد که ما به وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه ارسال کرده ایم که این منطقه آماده جذب سرمایه گذار برای احداث کارخانه آب معدنی و اشتغال زایی است.

وی افزود: ایجاد دریاچه سد خود یک جاذبه بزرگ گردشگری برای منطقه است، آیا غیر از این است که احداث این سد موجب آبادانی منطقه می شود؟

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه اگر نعمتها را قدر بدانیم خداوند نعمت بیشتری عطا می کند، گفت: در این مدت و در همه شرایط، مسئولان منطقه از این پروژه حمایت کردند و به ما دلگرمی دادند و من انتظارم از تمامی مسئولان و مردم منطقه است که این حمایت ها و دلگرمی ها را برای کسانی که می خواهند در منطقه سرمایه گذاری کنند و برای توسعه این منطقه اقدام کنند داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار