نخستین باغ پرندگان شرق کشور ظهر چهارشنبه با حضور مسئولان محلی در منطقه تجاری و گردشگری سپاد مشهد به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹ 18 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، مدیر عامل منطقه تجاری گردشگری سپاد در مراسم افتتاحیه این پروژه بیان کرد: باغ پرندگان سپاد نخستین باغ پرندگان شرق کشور و دارای گونه های مختلف پرندگان کمیاب و نادر ایرانی، آسیایی و آفریقایی است.

سید مهدی درهمی با ابراز قدردانی از همکاری سازمان محیط زیست، اداره کل دامپزشکی استان و شهرداری مشهد بیان کرد: احداث این باغ همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت نقش بسزایی در جذب گردشگر دارد.

وی با بیان اینکه طرح های تفریحی و سرگرمی در منطقه سپاد با موفقیت یکی پی از دیگری در حال بهره برداری است ادامه داد: در ماه گذشته نیز ساختمان تجاری نوید که در واقع مرکز خرید و گردهمایی های خانوادگی محسوب می شود افتتاح شد.

باغ پرندگان تحت نظارت مستمر قرار دارد

در این مراسم همچنین معاون سلامت اداره کل دامپرشکی خراسان رضوی نیز با اشاره به حجم بالای گردشگر در شهر مشهد گفت: راه اندازی باغ پرندگان در این منطقه شرایط بسیار خوبی برای تفرج زائران و گردشگران به وجود می آورد.

محمد رشتی باف گفت: ایجاد این مرکز با مجوز اداره دامپزشکی خراسان رضوی بوده است و علاوه بر این یک دامپزشک تمام وقت موارد بهداشتی را تحت کنترل خواهد داشت آزمایشات لازم بر روی پرندگانی که به این مرکز آورده می شوند انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ بیماری مشترک بین انسان و پرندگان وجود دارد افزود: در حال حاضر با مشارکت محیط زیست پایش ماهانه از پرندگان صورت می گیرد وتمام پرندگان از لحاظ احتمال ابتلا به آنفولانزای نوع حاد آزمایش می شوند و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار