مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام؛
باید شرایط را فراهم کرد که همه مردم و در همه سطوح اجتماعی در این زمینه ابفای نقش پرداخته و انجام وظیفه کنند.
کد خبر: ۱۵۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 04 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، گفت: باید شرایط را فراهم کرد که همه مردم و در همه سطوح اجتماعی در این زمینه ابفای نقش پرداخته و انجام وظیفه کنند.

سرهنگ اکبر ملکی، مسئول قرارگاه امربه‌معروف و نهی از منکر سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، در همایش امربه‌معروف و نهی از منکر، با اشاره شهادت مظلومانه رهبر شیعیان عربستان، اظهار کرد:  تنها جرم شیخ نمر، امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است.

وی، به همایش امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: در این همایش عامران و ناهیان از منکر از رده‌های 22 گانه اقشار تخصصی بسیج، معاونت‌های  سپاه، مدیران و مربیان، شورای امربه‌معروف و نهی از منکر، پایگاه‌های مقاومت و مساجد از سراسر استان حضور دارند که  نظیر چنین همایشی نیز در دهه اول محرم در سطح 10 شهرستان استان برگزارشده است.

سرهنگ ملکی، یادآور شد: با توجه به گستردگی و فراگیر بودن معروفات و منکرات در همه شئونات زندگی و اجتماعی، فرهنگی و حکومتی و تنوع و تعدد معروفات و منکرات، از طرف دیگر لزوم استفاده از روش‌ها و مهارت‌های مناسب برای امربه‌معروف و نهی از منکر، نمی‌توان این موضوع را به عهده یک رده خاص واگذار کرد و باید شرایط را فراهم کرد که همه مردم و در همه سطوح اجتماعی در این زمینه ایفای نقش پرداخته و انجام‌وظیفه کنند.

مسئول قرارگاه امربه‌معروف و نهی از منکر سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، بابیان اینکه رکن اساسی امربه‌معروف و نهی از منکر  در همه سطوح شورای امربه‌معروف و نهی از منکر است، گفت: در حال حاضر این بخش، در مرکز استان با عنوان قرارگاه امربه‌معروف و نهی از منکر فعالیت دارد و درر همه سطوح بسیج و با استفاده از تجربه سال‌های گذشته و آسیب‌شناسی و کشف نقاط ضعف و قوت، روش ایجابی و تغییر نگرش‌ها در قالب شش طرح  امربه‌معروف و نهی از منکر در نظر گرفته‌شده است.

وی،  اظهار کرد: طرح اصلاح محله محور، طرح ارشاد عوامل اصلی منکرات، طرح امربه‌معروف و نهی از منکر در اقشار تخصصی بسیج، طرح گردشگری تعالی‌بخش، طرح اصلاح محله‌های آلوده، طرح امربه‌معروف و نهی از منکر زبانی توسط آحاد و اقشار مختلف بسیج ازجمله طرح‌های است که در راستای ترویج فرهنگ و امربه‌معروف و نهی از منکر در نظر گرفته‌شده است.

سرهنگ ملکی، ابراز کرد: در نه‌ماهه سال جاری اولویت قرار دادن آسیب‌های اجتماعی، تشکیل اتاق فکر بررسی آسیب‌های اجتماعی، حضور فعال در سطح شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر، اهتمام جدی در زمینه تبیین قانون امربه‌معروف و نهی از منکر، حضور فعال در اقشار تخصصی بسیج ازجمله اقدامات انجام‌شده در این زمینه است.

مسئول قرارگاه امربه‌معروف و نهی از منکر سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: اهتمام جدی ستاد امربه‌معروف و نهی در راستای تبیین دستورالعمل ابلاغی دجالواره در بین اقشار مختلف بسیج از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه بوده که تاکنون در قالب این طرح بیش از1000 دستگاه ماهواره جمع‌آوری و 960 دستگاه گیرنده دیجیتال تحویل مردم شده است./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار