عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است، این عربستان است که از قطع روابط دیپلماتیک با ایران ضرر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۵۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 04 January 2016
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است، این عربستان است که از قطع روابط دیپلماتیک با ایران ضرر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اقدام عربستان برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران، گفت: این طرف صعودی است که ضرر بیشتری می‌کند و در جوامع بین‌المللی منزوی‌ خواهد شد.

وی اظهار کرد: این اقدام یک اشتباه سیاسی غلط بود و عربستان دیر یا زود متوجه خواهد شد که قطع روابط با ایران نسنجیده و نادرست بود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص پیامدهای قطع ارتباط دیپلماتیک ایران و عربستان نیز افزود: اگرچه وجود روابط بین کشورها ضروری است و قطع آن به سود هیچکدام از طرفین نیست، اما در این شرایط این عربستان است که بیشترین ضرر را خواهد کرد.

به گفته این نماینده مجلس، طرف ایرانی هم باید پاسخ این گستاخی و رفتار نادرست عربستان را با اقدامی مناسب بدهد، زیرا عربستان در جایگاهی نیست که بخواهد چنیین رفتاری با ایران داشته باشد.

احمدی در ادامه از اقدامات اخیر عربستان در حمایت از تروریسم و برادرکشی بین مسلمانان انتقاد کرد و ادامه داد: همه این اقدامات در نهایت باعث شکست و انزوای عربستان خواهد بود.

وی افزود: عربستان با هزینه‌ زیادی سعی داشت ایران را منزوی کند و حالا نتیجه به ضرر خود او معکوس شده است.

نماینده کنگاور، صحنه و هرسین از شکست‌های عربستان در کشورهای منطقه مانند سوریه، لبنان، عراق و یمن یاد کرد و گفت: این شکست سنگین باعث شده عربستان دست به اقدامات جنون‌آمیزی از جمله شهادت "شیخ نمر" بزند.

احمدی خاطرنشان کرد: اگرچه این اقدام وحشیانه عواطف مردم را تحریک کرد، اما ما مردمی با فرهنگ کهن هستیم و باید بر اساس قانون رفتار کنیم و نه احساس.

وی با تاکید بر اینکه حمله به سفارت عربستان به این شکل نباید انجام می‌شد و مورد تایید نیست، یادآوری کرد: مردم ما باید بر اساس قانون عمل کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی سفارتخانه‌ها در کشورهای مختلف باید از هرگونه تعرض مصون باشند و اقدامی که انجام شد، نادرست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار