مسئول ورزشهای هوایی استان کرمانشاه به کلیه خلبان‌های پاراگلایدر استان هشدار جدی داد، که هیچ‌کس حق ندارد بدون هماهنگی و مجوز پرواز در سایت‌های پروازی استان پرواز کند.
کد خبر: ۱۶۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 17 January 2016
مسئول ورزشهای هوایی استان کرمانشاه به کلیه خلبان‌های پاراگلایدر استان هشدار جدی داد، که هیچ‌کس حق ندارد بدون هماهنگی و مجوز پرواز در سایت‌های پروازی استان پرواز کند.

محمدرضا نقدی در گفت‌گو با خبرنگار سرویس ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به سقوط یک پاراگلایدرسوار از بیستون که منجر به مرگ او شد، اظهارکرد: متاسفانه این پاراگلایدر سوار هیچگونه مجوزی از انجمن ورزشهای هوایی استان نداشته و از آن مهمتر آشنایی کاملی با موقعیت کوه بیستون برای پرواز نداشته است.

وی ادامه داد: خلبان‌هایی که مجوز پرواز ندارند و آشنایی و شناخت کاملی به شرایط و مکان پرواز ندارند، با انجام پرواز هم برای خود حادثه می آفرینند و هم این ورزش را در منظر عمومی خطرناک جلوه می‌دهند.

نقدی تاکید کرد: هیچ خلبانی در هر سطحی که باشد و دارای هرچند ساعت پروازی که باشد حق پرواز بدون مجوز و هماهنگی با انجمن را ندارد.

مسئول ورزشهای هوایی استان کرمانشاه گفت: در همین راستا به کلیه خلبان‌های استان یک هفته فرصت داده‌ایم که اطلاعات و مدارک و مجوزات مربوط به پرواز خود را به انجمن ورزشهای هوایی استان واقع در مجتمع ورزشی امام خمینی(ره) کرمانشاه ارائه دهند تا بتوانیم بانک اطلاعاتی کاملی از آنها داشته باشیم.

وی یادآور شد: اطلاعات اولیه ما می‌گوید که در حال حاضر بیش از 150 خلبان پاراگلایدرسوار در سطح استان کرمانشاه داریم.

نقدی تصریح کرد: تا چند سال پیش تنها 25 خلبان پاراگلایدر سوار در استان کرمانشاه داشتیم و هر پروازی به صورت تیمی و با هماهنگی انجام می شد، اما اکنون که تعداد خلبانهای استان افزایش یافته، نگرانیم که حوادثی از این دست بیش از گذشته رخ دهند.

مسئول ورزشهای هوایی استان کرمانشاه گفت: امسال دو مورد حادثه سقوط پاراگلایدر در استان داشته‌ایم که هر دو مورد منجر به مرگ خلبان شده است.

وی همچنین تاکید کرد: تنها سایت مجوزدار استان برای پرواز پاراگلایدر، سایت پروازی ویس‌القرن است که انجمن ورزشهای هوایی استان آن را کاملا پوشش می دهد.

نقدی خاطرنشان کرد: کوه بیستون و کوه تاق بستان مکان مناسبی برای پاراگلایدرسواران و به ویژه خلبانان مبتدی نیست، چراکه فقط خلبانهایی که بیش از 3000 ساعت پرواز دارند قادر به پرواز در بیستون هستند.

به گزارش ایسنا: روز جمعه، 25 دی ماه، یک پاراگلایدر سوار کرمانشاهی از کوه بیستون سقوط کرد و متاسفانه در دم جان باخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار