مدیرکل میراث فرهنگی مازندران
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به ازیاد حفاری‌های غیرمجاز در محور هراز و بخش لاریجان آن را نگران کننده دانست.
کد خبر: ۱۶۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 18 January 2016
به گزارش تابناک مازندران،دلاور بزرگ‌نیا در زمینه حفاری‌های غیرمجاز در برخی مناطق بخش لاریجان و محور هراز, اظهار داشت: متاسفانه در این مورد بسیار زیاد مشاهده می‌شود و هم‌اکنون در این عرصه یگان‌های حفاظت سازمان اقدام به شناسایی و از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: در این امر افرادهای محلی و بومی که دوستداران محیط زیست بوده، سخت در تلاش هستند تا جلوی این اتفاق‌ها گرفته شود.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه حفاری در جستجوی زیرخاکی یا هر چیز قیمتی از سوی افراد سودجو کار بیهوده‌ای است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین تلاش و کوشش هر فردی در کار و تلاش است نه اینکه روی شانس و اقبال متکی شود تا قطعه‌ای، عتیقه‌ای یا چیز با ارزشی پیدا کنند و زندگی خود را بگردانند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران با اشاره به واگذاری آثار باستانی شکل شاه واقع در بخش لاریجان آمل به بخش خصوصی بیان کرد: به هیچ وجه این آثار تاریخی و باستانی به بخش خصوصی واگذار نشده و هر‌گونه شایعه در مورد واگذاری آن کذب است.

وی با اعلام اینکه در محور هراز هیچ اثر، مجموعه و عرصه تاریخی به بخش خصوصی واگذار نشده و در شرایط واگذاری از سوی این سازمان وجود نداشته است، گفت: واگذاری شکل شاه که اثر دوره قاجاری است به بخش خصوصی، صحت ندارد.

بزرگ‌نیا با تاکید براینکه محور هراز میراث ریشه‌داری است و آثارهایی مثل فلعه ملک بهمن، آثار متنوع به ویژه آثار میراث طبیعی در این محور داریم که بسیار ارزشمند است، گفت: میراث فرهنگی وارث این آثارهای تاریخی نیست و این آثارها رای این سازمان نیست تا واگذار شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار